شنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۷ - Dec 2, 2006
با دستگيري باند توزيع اسكناس هاي جعلي فاش شد
سياه بازي 3 كلاهبرداربا اسكناس هاي شوروي
اعضاي باند با توزيع اسكناس هاي شوروي سابق ، ميليون ها تومان طلاي مسافران را به سرقت بردند
004170.jpg
004167.jpg
004173.jpg
004176.jpg
گروه حوادث- راز سه كلاهبردار حرفه اي هنگامي كه قصد داشتند مدارك جرم را دور بيندازند از سوي كارآگاهان پليس فاش شد. اين سه مرد متهمند كه با معرفي خود به عنوان تاجران طلاي تركيه اي و نشان دادن پول هاي باطله شوروي سابق ده ها نفر را فريب داده و دست به كلاهبرداري هاي ميليوني زده اند.
بعد از ظهر چهارشنبه گذشته، ماموران گشت پليس تهران در اطراف شهريار به يك دستگاه پژو 405 كه كنار خيابان پارك كرده بود مظنون شدند. چند ساعت قبل از اين ماجرا به تمامي تيم هاي گشت پليس اطلاع داده شده بود كه سه سرنشين يك دستگاه پژو 405 در مسير شهريار به تهران اقدام به فريب مسافران كرده و با استفاده از پول هاي باطله خارجي از آنها كلاهبرداري مي كنند. به همين دليل وقتي ماموران متوجه شدند سرنشينان خودروي پارك شده نيز سه مرد هستند ،آنها را تحت نظر قرار دادند. سرنشينان پژو كه در حال تعمير ماشين خود بودند با ديدن خودروي پليس دستپاچه شده و يكي از آنان بسته اي را به ميان بوته ها انداخت اما ماموران متوجه ماجرا شده و ظن آنان به سرنشينان پژو بيشتر شد. در حالي كه اين سه مرد ادعا مي كردند مسافر هستند و بسته مورد نظر مقداري كاغذ مچاله بوده است، ماموران با پيدا كردن يك بسته اسكناس خارجي در ميان بوته ها هر سه نفر آنها را دستگير و به اداره پليس انتقال دادند. در بررسي هاي انجام شده مشخص شد آنها از مجرماني هستند كه پيش از اين از سوي شعبه 15 بازپرسي دادسراي صادقيه تحت تعقيب قرار داشتند. بر اساس پرونده اي كه در اين شعبه مطرح شده بود، متهمان با معرفي خود به عنوان تاجر تركيه اي ادعا مي كردند براي خريد طلاي دست دوم به ايران آمده اند و پس از فريب مسافران، طلاهاي آنها را با پول هاي باطله خريداري و از آنها كلاهبرداري مي كردند.
يكي از شاكيان پرونده كه استاد زن يكي از دانشگاه هاي تهران است درباره شگرد سارقان به بازپرس حسن جراحي گفت: مدتي پيش براي رفتن به دانشگاه از خانه ام سوار يك دستگاه خودروي پرايد شدم كه سه سرنشين داشت. وي ادامه داد: مردي كه در صندلي عقب نشسته بود ظاهري آراسته داشت و به زبان تركي استانبولي حرف مي زد. او پول هاي خارجي را كه ادعا مي كرد يورو است از جيبش بيرون آورد و به من و راننده نشان
مي داد. لحظاتي بعد راننده كه ادعا مي كرد به زبان تركي مسلط است رو به من كرده و در حاليكه وانمود مي كرد كه حرف هاي او را ترجمه مي كند گفت: اين مرد يك تاجر تركيه اي است كه براي خريد طلاهاي دست دوم به ايران آمده است و به خاطر اينكه مي تواند اين طلاها را در كشور خودش آب كرده و به قيمت خوبي بفروشد حاضر است پول خوبي براي خريد طلاهاي دست دوم بپردازد، به اين ترتيب من كه فريب حرف هاي آنها را خورده بودم انگشتر، گوشواره و النگوهايي را كه همراهم بود به او دادم، اما وقتي براي فروش اسكناسهاي يورويي كه همراهم بود به يك صرافي رفتم متوجه شدم اين پول ها همه از رده خارج شده و متعلق به شوروي سابق هستند. بنا بر اين گزارش در حالي كه متهمان در بازجويي هاي انجام شده ادعا كرده اند تنها از سه نفر با اين شيوه كلاهبرداري كرده اند، تحقيقات ماموران اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران براي شناسايي ديگر اقدامات مجرمانه آنها ادامه دارد.

سرقت خودرو براي دستبرد به خانه ها
گروه حوادث - اعضاي باند فيوج كه پس از ربودن خودروها و عوض كردن پلاك آنها اقدام به سرقت از دهها خانه در منطقه كرج كرده اند، در تعقيب و گريز پليسي دستگير شدند.
جست و جوي كارآگاهان پليس استان تهران براي شناسايي اعضاي باند زماني آغاز شد كه ماموران در جريان سرقت هاي متعدد خانه ها در كرج و رجايي شهر قرار گرفتند، در حاليكه بررسي هاي انجام شده بيانگر آن بود كه شيوه همه سرقتها يكسان بوده است، كارآگاهان تحقيقات خود را بر روي بررسي سوابق مجرمان خانه رو متمركز كرده و به سرنخهايي دست يافتند كه از فعاليت يك باند فيوج در زمينه سرقت از منازل حكايت داشت. با به دست آمدن اين اطلاعات، كارآگاهان به بررسي مظنوناني كه مي توانستند در اين سرقتها دست داشته باشند پرداختند و آنها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند. بعد از ظهر چهارشنبه گذشته پس از آنكه بررسي ها نشان داد كه اعضاي اين باند فيوج در تمامي سرقتها دست داشته اند، مخفيگاه آنها به محاصره پليس درآمد و تعدادي از اعضاي اين باند دستگير و تحت بازجويي هاي پليسي قرار گرفتند.
متهمان كه در بازجويي هاي اوليه منكر هر گونه سرقتي بودند در ادامه تحقيقات لب به اعتراف گشوده و به بيش از 150 فقره سرقت منزل، خودرو، كيف قاپي و سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف كردند. به اين ترتيب ماموران توانستند با شناسايي محل اختفاي اموال مسروقه تعداد زيادي از اين اموال را كشف و به اداره پليس منتقل كنند. سرهنگ بزمون - رئيس پليس شهرستان كرج با بيان اين خبر در باره شگرد سارقان گفت: متهمان پس از سرقت خودروها، براي آنكه از سوي پليس شناسايي نشوند، پلاك آنها را تعوض كرده و سپس با اين خودروها اقدام به سرقت از منازل مي كردند، آنها پس از چندي اين خودروهاي مسروقه را به فروش مي رساندند كه پليس تا كنون موفق به شناسايي سه دستگاه خودرو مسروقه و دستگيري مالخر ها شده است. وي درباره مهمترين مراكز فعاليت باند سارقان فيوج افزود: مهمترين منطقه فعاليت اعضاي باند، فاز 4 مهرشهر، بلوار انقلاب، رجايي شهر، كوي كارمندان جنوبي كيانمهر كرج، نظرآباد، هشتگرد و در برخي موارد نيز محل ارتكاب سرقت ها تهران بوده است.

پايان 11دقيقه اضطراب دربزرگراه
004164.jpg
گروه حوادث- تعقيب و گريز 11 دقيقه اي براي دستگيري سارق مسلحي كه با شليك گلوله راننده مسافركشي را مجروح كرده و او را از خودرو به بيرون پرت كرده بود،با تصادف مرگبار مرد مسلح پايان يافت. در جريان اين عمليات ضربتي، پليس تمامي خروجي هاي بزرگراه شيخ فضل الله را تحت كنترل ويژه قرار داده بود.
تماس فوري راننده مجروح با پليس
ساعت 18و۳۰دقيقه چهارشنبه، راننده خودرو مسافركشي با پليس 110تماس گرفته و در حاليكه به دليل شدت خونريزي به سختي مي توانست حرف بزند به اپراتور پليس گفت كه سارق مسلحي پس از آنكه وي حاضر به پياده شدن از خودرواش نشده به سمت وي شليك كرده و سپس او را درحاليكه به شدت مجروح شده بود، در خيابان اردلان از خودرو به بيرون پرت كرده و سپس با خودروي وي به سمت اتوبان تهران كرج متواري شده است. با تماس اين مرد، بلافاصله مشخصات خودروي پرايد در اختيار تمامي واحدهاي گشت قرار گرفت و عمليات پليسي براي متوقف كردن خودرو مسروقه كه با سرعت سرسام آور به سمت اتوبان تهران كرج مي راند آغاز شد. پليس دراولين اقدام با مسدود كردن تمامي خروجي ها، بزرگراه را تحت كنترل درآورد و در يك عمليات ضربتي 11 دقيقه اي ماموران موفق شدند خودرو پرايد را در خيابان طرشت رد گيري كنند، اما با صدور دستور ايست ،سارق مسلح بدون توجه به دستور پليس با سرعت سرسام آور شروع به ويراژ دادن كرد،سرانجام در حاليكه پليس فاصله كمي با دستگيري متهم داشت وي كه كنترل خودرو را از دست داده بود به شدت با دو خودروي سواري ديگر و سپس با جدول كنار خيابان برخورد كرد كه در اثر آن سر متهم فراري با ستون ماشين برخورد كرده و وي به شدت مجروح شد.
محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران با تاييد اين خبر گفت: با حضور اورژانس درصحنه حادثه، سارق 39 ساله به نام مصطفي ، در حالي كه ضربه مغزي شده بود، به بيمارستان رسول اكرم ص منتقل شد ولي با بي نتيجه ماندن تلاش هاي پزشكي، وي جان باخت. وي درخصوص سرنوشت راننده مجروح نيز گفت: اين مرد كه ازناحيه كليه ونخاع دچار مجروحيت شده است، توسط ماموران امداد به بيمارستان انتقال يافته و تحت معالجه قرار دارد. بنابه اين گزارش راننده مجروح به نام محمود برروي تخت بيمارستان در توضيح ماجرا گفت: مرد مسلح درخيابان ستارخان با پيشنهاد پرداخت كرايه 10 هزارتوماني خواست او را به خيابان جيحون برسانم، اما در ميانه راه ناگهان او كلت كمري خود را از زير كتش درآورده و با تهديد اسلحه ازمن خواست كنار خيابان توقف كرده و پياده شوم و هنگاميكه با مقاومت من مواجه شد به من شليك كرده و سپس مرا در كنار خيابان اردلان از خودرو بيرون انداخت و با خودروي من فرار كرد. به گفته رئيس مركز اطلاع رساني پليس تهران، بررسي هاي پليسي درباره سابقه اين سارق مسلح كه از وي يك كلت كمري و 6 فشنگ جنگي كشف شده است، همچنان ادامه دارد.

كودك هندي، خوراك خوك ها شد
كودك 3 ساله هندي، خوراك خوك هاي گرسنه شد. به گزارش بي. بي. سي اين كودك كه آجاي نام دارد، ساكن روستاي سامياپوربدلي از توابع شمال غربي دهلي نو بود.
كودك بازيگوش زماني كه والدينش مشغول صرف ناهار بودند، ازخانه خارج شد، اما هنگامي كه مادرش به جست وجوي وي پرداخت، متوجه شد گله اي از خوك ها در همان نزديكي مشغول جويدن تكه اي از لباس بچه اش هستند. برخي از همسايه ها گفتند آجاي با تكه ناني در دست از خانه خارج شده و از اين رو احتمال دارد، علت حمله خوك ها به او همين تكه نان باشد. صاحب خوك ها هم اكنون در بازداشت به سر مي برد تا به دليل سهل انگاري در نگهداري از خوك هايش و نيز مرگ آجاي محاكمه شود.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |