شنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۷ - Dec 2, 2006
توسط مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح
شرايط انواع معافيت سربازي اعلام شد
مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح آخرين وضعيت انواع معافيت هاي سربازي و چگونگي دريافت هريك از آنها را تشريح كرد.
به گزارش فارس، سردار موسي كمالي در خصوص چگونگي ادامه تحصيل افرادي كه به سن مشموليت مي رسند گفت: اگر اين افراد دانش آموز باشند مطابق قانون مي توانند تا سن 24 سالگي ادامه تحصيل بدهند ولي اگر در اين مدت موفق به فارغ التحصيلي نشده و يا در بين تحصيل وقفه اي به وجود بيايد فرد فوق مشمول بوده و بايد به سربازي برود.
وي در خصوص چگونگي ادامه تحصيل افراد دانشجو گفت: افراد دانشجو در مقطع فوق ديپلم مجازند 3 سال تحصيل كنند كه اين مدت براي كارشناسي پيوسته حداكثر 6 سال، ناپيوسته 3 سال و كارشناسي ارشد و دكترا 8 سال است و طي اين مدت فرد مي  تواند با استفاده از معافيت موقت به تحصيل ادامه داده و بعد از فارغ التحصيل شدن به خدمت برود. مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح در خصوص معافيت هاي پزشكي و چگونگي اخذ آن گفت: گاهي فرد مشمول به دليل بيماري امكان خدمت را ندارد كه در اين خصوص وي با مراجعه به سازمان وظيفه عمومي معافيت موقت پزشكي تا حداكثر يك سال دريافت مي كند و در پايان سال به وضع فرد رسيدگي شده و اگر بيماري  همچنان ادامه داشته باشد حداكثر يك سال تمديد مي شود و در پايان سال دوم به وي معافيت دائم داده مي شود.
وي گفت: افرادي هم هستند كه از سلامت كامل برخوردار نبوده ولي بيماري آنها در حد معافيت نبوده؛ اين افراد هم مي  توانند مراجعه كرده و چنانچه بيماري آنها تأييد شود به عنوان معاف از رزم شناخته شده و در كارهاي خدمات رزمي و يا پشتيباني خدمات رزمي به كارگرفته مي شوند.
وي در مورد اخذ معافيت بيماري گفت: بيماريهاي غدد، پوست، مغز و اعصاب، روان پزشكي، ريه، استخوان، دستگاه گوارش، خون، دهان و دندان، چشم ، گوش، قلب و بيماريهاي عفوني از جمله بيماريهايي است كه فرد در صورت تاييد پزشكي از انجام خدمت ضرورت معاف مي شود. مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح در خصوص چگونگي معافيت افرادي كه متعهد به خدمت در سازمان هاي دولتي مي شوند گفت: بعضي از افراد مشمول به جاي خدمت دوره ضرورت متعهد به خدمت در بعضي از مراكز دولتي مي شوند كه اين مراكز عبارتند از تربيت معلم با 5 سال تعهد خدمت، آموزش و پرورش تعهد به خدمت 2 برابر مدت تحصيل، قوه قضائيه 10 سال، سازمان هواپيمايي 12 سال، سازمان كشتيراني 10 سال، وزارت بهداشت 5 سال و يا استخدام در نيروهاي مسلح است كه اين افراد برابر سهميه سازمان هاي ذكر شده گزينش و جذب شده و بعد جهت صدور كارت معافيت به سازمان وظيفه عمومي معرفي مي شوند.
سردار كمالي در خصوص انواع معافيت هاي كفالت گفت: يكي از انواع معافيت هاي كفالت مربوط به تنها فرزند ذكور بالاي 18 سال و پدر 60 سال و بالاتر مي باشد، كه در اين حالت سن پدر بايد 60 سال يا بالاتر بوده و يا به دليل بيماري نياز به مراقبت داشته باشد. وي ادامه داد: اگر پدر تنها فرد ذكور بالاي 18 سالش در زندان باشد و بيش از يك سال از مدت زندان وي باقي مانده باشد، فرزند وي مي تواند معافيت كفالت اخذ كند.
سردار كمالي با بيان اين كه تنها فرزند بالاي 18 سال مادر فاقد شوهر نيز مي  تواند معافيت دريافت كند، گفت: گاهي ممكن است فرد مشمول برادر و يا خواهر نيز داشته باشد ولي آن برادر و يا خواهر نياز به مراقب دارد كه در اين حالت نيز معافيت اعطا مي شود.
مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: مادر فاقد شوهر كه تحت پوشش كميته امداد قرار داشته باشد، درصورتي كه 2 فرزند نيز داشته باشد، مي تواند از معافيت يك فرزند خود استفاده كند. وي درخصوص معافيت هاي ديگر كفالت گفت: تنها مراقب جد فاقد فرزند، مراقب جده فاقد شوهر و فرزند، تنها مراقب برادر صغير و يا برادر بيمار فاقد پدر و تنها مراقب خواهر صغير يا مجرد و يا خواهر فاقد پدر، همسر و فرزند نيز مي  توانند از معافيت هاي كفالت استفاده كنند. كمالي ادامه داد: كسي كه برادر خود را در حين خدمت سربازي از دست داده باشد و خودش تنها فرزند بالاي 18 سال باشد نيز مي تواند از خدمت معاف شود. مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح درخصوص چگونگي استفاده از معافيت هاي خاص گفت: 2 تن از فرزندان شهدا، 1 نفر از فرزندان مفقو دالاثر، 1 فرزند جانباز 30 درصد و 2 فرزند جانباز 60 درصد و فرزندان آزادگاني كه 36 ماه سابقه اسارت داشته باشند، مي توانند از خدمت معاف شوند. وي ادامه داد: اگر ميزان اسارت فرد آزاده كمتر از 36 ماه باشد مدت خدمت فرزند وي به ازاي هر سال اسارت 6 ماه كسر خواهد شد. وي گفت: 2 تن از فرزندان رزمنده اي كه 80 ماه سابقه جبهه داشته باشند نيز از خدمت معاف مي شوند و چنانچه ميزان حضور فرد رزمنده در جبهه 40 ماه باشد يك فرزند وي مي تواند از معافيت استفاده كند.
سردار كمالي درخصوص چگونگي معافيت هاي معلولان گفت: خانواده  اي كه داراي پدر يا مادر معلول و يا 2 برادر معلول باشد، يكي از افراد مشمول آن مي تواند با مراجعه به سازمان بهزيستي جهت دريافت معافيت وظيفه عمومي معرفي شده و از معافيت برخوردار شود. وي ادامه داد: كساني كه همسرشان بعد از ازدواج معلول شده باشد نيز از انجام خدمت معاف مي باشند. سردار كمالي افزود: افرادي كه تمامي خانواده خود را در زلزله از دست داده باشند، افرادي كه همسر و فرزند خود را از دست داده باشند و يا منزل مسكوني آنها 100 درصد تخريب شده باشد مي توانند از معافيت استفاده كنند.
وي درخصوص معافيت هاي افراد ايراني كه در خارج از كشور هستند، گفت: افرادي كه تا سال 82 از كشور خارج شده اند و حداقل 2 سال در خارج از كشور اقامت داشته باشند مي توانند با پرداخت مبلغ 50 ميليون ريال معافيت اخذ كنند.
سردار كمالي ادامه داد: مشمولاني كه بعد از سال 83 از كشور خارج شده اند اگر دانشجوي يكي از دانشگاه هاي خارج از كشور باشند و تا پايان شهريور ماه سال 85 نيز از كشور خارج شده اند به شرط آن كه يكي از دانشگاههاي داخلي آنها را پذيرش كنند مي  توانند به كشور آمده و در دانشگاه داخلي بدون اين كه غيبت سربازي داشته باشند، ادامه تحصيل دهند. سردار كمالي در ادامه گفت: افراد ليسانس و پايين تر تا متولدين سال 54، افراد فوق  ليسانس تا پايان 52 و افراد داراي دكتراي غير پزشكي متولدين تا پايان سال 50 و پزشكي تا پايان سال 44 اگر هم غيبت داشته اند و يا از خدمت فرار كرده اند با عفو مقام معظم رهبري مي توانند مراجعه كرده و كارت معافيت اخذ كنند.

نرخ رشد اچ آي وي در كشور كاهش يافته است
004137.jpg
گروه اجتماعي - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: شتاب رشد اچ آي وي در كشور به شدت كاهش يافته است.
كامران باقري لنكراني در همايش روز جهاني ايدز، افزود: در سال 84  براي نخستين بار، طي 10سال گذشته، شتاب رشد اين بيماري در كشور كاهش يافته است. لنكراني در ادامه با اشاره به اينكه تا سال گذشته ، موارد جديد بيماري ايدز در كشور افزايش مي يافت به گونه اي كه پارسال تعداد موارد جديد ابتلا به اچ آي وي و ايدز به حدود يك هزار و 900 مورد رسيد، افزود: خوشبختانه اين تعداد موارد تا اول مهر ماه امسال به 270مورد رسيده كه نشان دهنده موثر بودن برنامه هاي وزارت بهداشت طي سال هاي گذشته است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به طراحي و اجراي نظام مراقبت نسبتاً جامع در كشور طي پنج سال گذشته گفت: هم اكنون اين نظام مراقبت در دنيا مورد توجه و تقدير قرار گرفته است. وزير بهداشت به نگرش قضايي جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: اين نگرش كاملاً عادلانه و عالمانه طراحي شده است، به گونه اي كه بخشنامه رئيس قوه قضائيه مورد استقبال جهاني قرار گرفت. وي اظهار اميدواري كرد كه تا پايان سال 85يكصد مركز جديد گذري در خصوص ايدز با همكاري بخش خصوصي، تشكل هاي مردم نهاد و سازمان بهزيستي در كشور راه اندازي شود. دادستان كل كشور نيزدر همايش روز جهاني ايدز با اشاره به  مسئوليت سنگين در قبال سلامت ملت بزرگ ايران و نسل هاي آينده، گفت: بايد يك استراتژي درازمدت پنج، 10 و 20 ساله را در كشور، در خصوص مبارزه با ايدز داشته باشيم.
قربانعلي دري نجف آبادي در اين همايش طي سخناني گفت: در برنامه چهارم توسعه وظايف مهمي بر عهده وزارت بهداشت به ويژه در فصل هفتم اين قانون در اين رابطه گذاشته  شده است. دادستان كل كشور با اشاره به اينكه آسيب پذيري مناطق ايران، مختلف است، گفت: وزارت بهداشت بايد در اين رابطه يك شناسنامه كامل از كشور در خصوص اينكه اين آسيب پذيري در چه مناطقي بيشتر است و چگونگي راه هاي پيشگيري از آن را داشته باشد.
رئيس مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در اين همايش با اشاره به اينكه همه گيري ايدز در دنيا به سه گروه تقسيم مي شود، گفت: شيوع عفونت در برخي كشورها پايين بوده و ميزان آلودگي به عفونت به كمتر از يك درصد در كل جمعيت و به كمتر از پنج درصد در گروه هاي پرخطر مي رسد. وي در ادامه گفت: در گروه دوم، همه گيري در يك يا چند گروه پرخطر به حالت متمركز در مي آيد و كماكان در برخي گروه هاي پرخطر، از پنج درصد نيز عبور مي كند كه هم اكنون كشور ما در يك چنين وضعيتي قرار دارد.
محمد مهدي گويا در خصوص گروه سوم اظهارداشت: در اين گروه از كشورها و مناطق در دنيا عفونت از مرز يك در صد از كل جمعيت عمومي مي گذرد. گويا، در بخش ديگري از اظهاراتش طراحي برنامه استراتژيك دوم كشور براي سال 86تا 88  را از مهمترين اقدامات امسال وزارت بهداشت برشمرد و گفت: اين برنامه كه سياست هاي ايدز كشوري در آن مشخص شده، تقريباً به مرحله نهايي رسيده و به مجلس و هيأت دولت ارائه مي شود. اين مقام مسئول در وزارت بهداشت ، طراحي برنامه پايش و ارزشيابي كنترل ايدز، راه اندازي برنامه نظام مراقبت رفتاري در 10منطقه دانشگاهي كشور و تهيه پروتكل مراقبت اپيدميولوژيك بيماري آميزشي را از جمله اقدامات وزارت بهداشت در زمينه مبارزه با ايدز در سال جاري برشمرد. وي گفت: تأمين داروهاي خط دوم درمان براي بيماران نيازمند از محل برنامه cf از ديگر اقدامات اين وزارتخانه براي امسال است. گفتني است، دهم آذر برابر با يكم دسامبر روز جهاني مبارزه با ايدز نامگذاري شده است. تعهد، اقدام، پاسخگويي و همچنان هم پيمان در برابر گسترش ايدز شعار امسال روز جهاني مبارزه با ايدز است.

گراميداشت شهداي اصحاب رسانه
امروز برگزار مي شود
فارس: اولين نشست خبري ستاد گراميداشت شهداي اصحاب رسانه، ساعت 10 صبح امروز در سالن اجتماعات خبرگزاري فارس برگزار مي شود.
محمد عزيزي دبير ستاد گراميداشت شهداي اصحاب رسانه با اعلام اين خبر، هدف از برگزاري اين نشست را اطلاع رساني برنامه هاي ستاد براي برگزاري مراسم گراميداشت اولين سالگرد شهداي اصحاب رسانه و برنامه هاي آتي ستاد ذكر كرد.
اين ستاد در راستاي تكريم و تجليل از مقام والاي شهيدان اصحاب رسانه قرار است مراسمي را در 17 آذرماه به مناسبت سالروز شهادت جمعي از همكاران رسانه اي و ارتش كه در سانحه سقوط هواپيماي c-130 به شهادت رسيدند، در سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران برگزار  كند.

بيش از۱۰۰ قاضي خواستار شدند
ايجاد وحدت رويه در سن مسئوليت كيفري و حقوقي كودكان
گروه اجتماعي- بيش از 100 نفر از قضات ويژه اطفال و نوجوانان و مسئولان قضايي انتظامي و بهزيستي 6 استان كشور خواستار ايجاد وحدت رويه در سن مسئوليت كيفري شدند.
اين گروه در سومين نشست ويژه خود در همدان خواستار توجه به حقوق كودكان و نوجوانان ، تقويت مجازات هاي جايگزين حبس براي كودكان بزهكار، تشكيل پليس كودكان و شوراهاي حل اختلاف ويژه اين سن شدند.
مطالبات مالي و تنظيم سند طلاق توافقي
بيشترين پرونده هاي حقوقي تهران
گروه اجتماعي- رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: جرائم چك ، ايراد ضرب و جرح ، سرقت ، اعتياد و حمل مواد مخدر بيشترين پرونده هاي دادگستري تهران است.
مطالبات مالي و الزام به تنظيم سند ، طلاق توافقي را از بيشترين پرونده هاي حقوقي رسيدگي شده در دادگستري استان تهران برشمرد.
به گزارش مهر ، سيد عليرضا آوايي در همايش سراسري قضات دادگستري استان تهران به ارائه گزارشي از دادگستري استان تهران پرداخت و گفت: اين دادگستري داراي 11 دادگستري شهرستان ، 14 دادگاه بخش ، 16 مجتمع قضائي و 26 ناحيه دادسرا است و بررسي ها نشان مي دهد ميانگين رسيدگي به پرونده ها در دادگاه هاي جزايي 59 روز ، كيفري 68 روز ، تجديد نظر 58 روز ، دادگاه انقلاب 59 روز و خانواده 34 روز است.
همچنين در دادسراها ميانگين رسيدگي 32 روز و در شوراهاي حل اختلاف 25 روز است .
رئيس كل دادگستري استان تهران ؛ سركشي مستمر مديريتي از دادگستري شهرستان ها، شناسايي پرونده هاي مسن و اقدام براي تعيين و تكليف ، تشويق كاركنان ، اهتمام به امر آموزش ، بازرسي و نظارت مستمر و اجراي طرح پليس خدمات قضائي را از اقدامات دادگستري در شرايط فعلي عنوان كرد.
وي گفت: 4600 پرونده قبل از سال 82 در محاكم تهران باقي مانده بود كه طي سال گذشته 25 درصد آن مورد رسيدگي قرار گرفت.
آوايي بر تأكيد و توجه دادگستري بر بازگشت اراضي به بيت المال اشاره كرد و گفت: با تلاش هاي صورت گرفته 14 ميليون متر مربع اراضي به بيت المال بازگشت داده شده است.رئيس كل دادگستري استان تهران بر حفظ حقوق شهروندي تأكيد و گفت: بي توجهي به اين حقوق اعتماد مردم را به قوه قضائيه كمرنگ و باعث نا امني در جامعه خواهد شد.
وي گفت: كم شدن پرونده ها حداقل به ميزان 20 درصد ، تقويت شوراي حل اختلاف ، تقويت كميته نظارت بر قانون حفظ حقوق شهروندي ، دسترسي بر امنيت اجتماعي ، قضائي متناسب با شأن و جايگاه اسلامي از اهداف دادگستري تهران است كه اميدواريم در اين مسير به درستي عمل كنيم.

۷هزار دانشجوي معلول در كشور نيازمند توجه بيشتر
گروه اجتماعي- 7 هزار دانشجوي معلول در كشورمان به تحصيل در دانشگاه مشغولند.
محمود علي محمدي مدير عامل انجمن نخبگان معلول با اعلام اين خبر گفت: به طور متوسط ساليانه 350 هزارتومان براي هر دانشجوي معلول كه در دانشگاه آزاد يا غيرانتفاعي تحصيل مي كند، هزينه مي شود. وي افزود: نخبگان معلول براساس برجستگي هاي خاص به 3 گروه هنرمندان، قهرمانان ورزشي و معلولان داراي تحصيلات دانشگاهي تقسيم مي شوند. مدير عامل انجمن نخبگان معلول با تأكيد بر لزوم استانداردهاي نخبگي گفت: در نگاه جهاني به معلوليت، بيش از تمركز بر مشكلات فيزيكي، تعاملات و كنش هاي فرد در مداخلات اجتماعي مورد توجه است. ما نيز بايد استانداردهاي نخبگي معلولان را با توجه به توانايي ها و شرايط آنان تعيين كنيم. وي با اعلام اينكه براساس قانون بايد يك درصد از بودجه تمامي دستگاه ها به ورزش اختصاص يابد كه هر دستگاه نيز بايد 30 در صد اين بودجه را در اختيار سازمان تربيت بدني قرار دهد، گفت: هم اكنون وزارت آموزش پرورش و وزارت علوم از اين قانون مستثني هستند و تمامي اعتبارات مربوط به ورزش، در آن وزارتخانه ها هزينه مي شود در حالي كه سازمان بهزيستي از اين قانون مستثني نشده است. وي با بيان اينكه ورزش معلولان به عنوان يكي از شاخصه هاي حقوق بشر بايد مورد توجه قرار بگيرد افزود: به ورزش به عنوان يكي از راه هاي توانبخشي نگاه مي شود و جايگاه خاصي در توانبخشي معلولان دارد بنابراين بايد ملاحظات بيشتري در ارتباط با ورزش معلولان صورت گيرد.

۵۰ درصد تخت ها در بيمارستان هاي دولتي،
 اشغال كاذب هستند
گروه اجتماعي 50  درصد تخت ها در بيمارستانهاي دولتي اشغال كاذب هستند چون درمان بيماران در آنجا درست انجام نمي شود و به دليل بهره بري نادرست و مشكلات عفونتي مزمن كه براي بيمار به وجود مي آيد، سبب مي شود كه تخت هاي كاذب نادرست اشغال شوند. رئيس انجمن بيهوشي كشور با اشاره به اينكه در حال حاضر پيداكردن تخت ICU براي بيمارستانها در صورت داشتن رابطه ممكن است، افزود: در غير اين صورت بيماراني كه رابطه اي در بيمارستان ها و تشكيلات نظام درماني ندارند، جان خود را از دست مي دهند. وي با اشاره به كمبود هزار تخت ICU در كشور افزود: متأسفانه هر روز شاهد مرگ تعداد زيادي از شهروندان ايراني در آمبولانس ها و راهروهاي بيمارستان ها هستيم، مرگهايي كه تنها به دليل دست نيافتن به تخت هاي ICU رخ مي دهد.
قيامت تأكيد كرد: بيمار دزدي و دريافت زيرميزي يك پديده رايج در نظام سلامت ايران است و براي پيداكردن تخت هاي خالي ويژه نيز بايد به همين راهها متوسل شد. وي آماري از تعداد مرگ و مير بيماران نيازمند به تخت هاي ويژه اعلام نكرد و گفت: در ايران هيچ چيزي آمار ندارد.
اين گزارش مي افزايد: به دليل اينكه تعرفه ها در بخش دولتي واقعي نيست، بنابراين بر خدمات ارائه شده در اين مراكز نيز تاثير منفي مي گذارد. در بيمارستان هاي خصوصي مردم تنها بهداشت، سرويس و خدمات هتلينگ بيمارستان را مي بينند و در صورتي كه بايد بر خدمات درماني اين بيمارستانها نظارت بيشتري شود تا عمل هاي جراحي انجام شده و بستري شدن بيماران در بخش هاي ويژه نظير آي سي يو واقعي باشد. بطور مثال افزايش ميزان سزارين ها در بيمارستان هاي خصوصي يكي از جراحي هايي است كه ممكن است بدون ضرورت انجام شود.

با مردم
پيشنهاد در مورد وضعيت شركت مترو
از كاركنان شركت مترو هستم. با توجه به ساختار اين شركت و انگيزه قوي كاركنان براي انجام خدمت، پيشنهاد مي كنم تشكيلات مترو همچنان دولتي باقي بماند و از خصوصي سازي آن صرف نظر شود. نام محفوظ
با مردم:  نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
افزايش شهريه دانشجويان ميهمان
شهريه دانشجويان روزانه ميهمان در دانشگاه تهران از دانشگاه هاي غيردولتي،  و دانشگاه آزاد هم بيشتر است. خيلي از دانشجويان قادر به پرداخت آن نمي باشند.
ع. زارعي- تهران
نياز مدارس
مدارس شهرك شاوور از توابع شهرستان شوش دانيال، نياز به آب آشاميدني بهداشتي،  امكانات آموزشي، ورزشي و تفريحي دارند كه اميد است مورد توجه واقع شود.
مرداني- شاوور
تخفيف نمي دهند
بعضي از نمايندگي هاي فروش خودرو صبا، هنگام فروش خودرو با شرايط پيش فروش، شرط تخفيف يك ميليون ريالي هنگام تحويل خودرو را اجرا نمي كنند. اميدوارم شركت سايپا به اين تخلف رسيدگي كند. ش. مشرف- تهران
گازرساني انجام شود
از سال 1382 شبكه لوله كشي گاز شهر جديد پرند انجام گرفته است و گاز در سال 1385 نيز در لوله ها جريان دارد، اما هنوز گاز خانه ها وصل نشده است كه با توجه به سرماي زودرس امسال و در پيش بودن زمستان بايد در اين خصوص اقدام شود.
اسماعيلي- شهر جديد پرند
مشكل كاركنان قراردادي
اميدوارم به وضعيت حقوقي كاركنان قراردادي شركت ارتباطات سيار هم رسيدگي شود.
فريماني- تهران
اتوبوس هاي جاده اي و...
ورود اتوبوس هاي جاده اي به محدوده شهري و مسافركشي در اين محدوده، رخداد تازه اي نيست، اما اغلب اين خودروها آلودگي ايجاد مي كنند كه بر شدت آلودگي هواي تهران مي افزايد. حسين زاده- تهران
تعيين تكليف معلمان حق التدريسي
از مسئولان آموزش و پرورش تقاضا دارد در مورد استخدام معلمان حق التدريسي اقدامات لازم را انجام دهند تا آنها از بلاتكليفي رها شوند. هادي اسماعيلي- اردبيل
كمبود اتوبوس در مسير پونك متروي صادقيه
با توجه به رشد جمعيت روزافزون در پونك و وجود تعداد كم اتوبوس ريالي و بليتي از اين منطقه تا ايستگاه متروي صادقيه، موجب ايجاد تراكم بيش از حد جمعيت شده است. اتوبوس هاي ريالي آن قدر صبر مي كنند تا اتوبوس آنها كاملاً پر شده و سپس حركت كنند و تعداد اتوبوس هاي بليتي نيز كم است. اميد است نسبت به رفع مشكل موجود اقدام شود.
سعيده ميربابايي- تهران
پيشنهاد براي قانون هماهنگ حقوق
پيش از اجراي قانون نظام هماهنگ حقوق در مورد بازنشستگان پيشنهاد مي شود ابتدا ضريب حقوقي كاركنان بازنشسته قبل از سال 79 در حد معقول افزايش يابد تا ضمن جلوگيري از افزايش بدون انقطاع   فاصله حقوق ها تا حدودي به اهداف قانون نظام هماهنگ پرداخت نزديك شويم.
ناصر جنابي- تهران
بابت آسفالت متشكريم، اما...
در شهرك تأمين اجتماعي واقع در منطقه 2 كوچه هاي منتهي به خيابان آبشار آسفالت شده است، اما ديگر نيازهاي اين شهرك هنوز تأمين نشده است كه اميدوارم مورد توجه قرار گيرد.
مسعود رحماني- تهران
افزايش هزينه نقل و انتقال اسناد
هزينه نقل و انتقال اسناد رسمي از حدود سه ماه پيش صددرصد افزايش يافته است. منطق حكم مي كند براي جلوگيري از افزايش بي رويه قيمت ساير اقلام و خدمات، اين گونه افزايش ها بايد با تورم موجود هماهنگ باشد، اما افزايش صددرصدي هزينه فوق الذكر بر روند افزايش هزينه هاي ديگر تاثير گذاشته است. احسان جديدي- تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |