شنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۴۷ - Dec 2, 2006
هفته يازدهم ليگ برتر / مس، پاس و فجر تيم هاي پيروز هفته
پيروزي مدعيان در برف پاييزي تهران
ميثم بائو با دو گل زيبا به نجات استقلال آمد . صمد مرفاوي با اعتماد به بائو از وي يك بازيكن تمام كننده ساخته است.
004155.jpg
گروه ورزشي هفته يازدهم ليگ برتر همزمان با افتتاح پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي دوحه و برف پاييزي به بازي ها شكل ديگري داده بود. دو صدرنشين جدول با نتيجه مشابه دو بر يك حريفان خود را شكست دادند. سايپا نشان داد كه پيروزي هاي پي درپي و صدرنشيني در ليگ ديگر يك اتفاق نيست و اين تيم با علي دايي يكي از مدعيان جام است. يازده هفته حركت تكاملي و صدرنشيني نشانه هاي خوبي است كه بازيكنان بزرگ و واقعي ما مي توانند در صورت داشتن تحصيلات عاليه به يك مربي موفق تبديل شوند. همانگونه كه صمد مرفاوي در استقلال راه حساب شده اي را مي رود و اين هفته با وجود نداشتن شش بازيكن با ذخيره هاي خود توانست بر تيم سپاهان حريف ديرينه خود پيروز شود. استقلال نيز چهره يك مدعي قهرماني را دارد، اما هنوز از روي سكوها توسط ليدرهاي خريداري شده و چند تماشاگر مورد هتاكي و بي احترامي قرار مي گيرد. اين شعارها از جانب كساني شكل مي گيرد كه ديگر در استقلال جايي ندارند و موفقيت مرفاوي موقعيت آنها را به خطر انداخته است. استقلال يكي از بازي هاي زيباي خود را انجام داد و با دو گل زيباي ميثم بائو كه يك سال بي دليل روي نيمكت ذخيره ها نشسته بود و مرفاوي شهامت ميدان دادن به او را پيدا كرده بود بر سپاهان پيروز شد. تفاضل گل استقلال با سايپا همان يك گل است. تيم سوم جدول استقلال اهواز اين هفته مغلوب پاس شد. كاري بزرگ كه مي تواند ارابه پاس را به حركت در آورد. پاس دو پله خود را بالاتر كشيد تا كم كم به مربع جدول نزديك شود.
در شيراز فجر سپاسي هم دست به كار بزرگي زد و با دو گل بهمن طهماسبي بر ابومسلم پيروز شد. فجر نيز دو رده خود را بالا كشيد. بهمن طهماسبي زننده گل هاي فجر سپاسي بود. ابومسلم نيز با قبول اين شكست سه پله سقوط كرد.
ذوب آهن نيز با پيروزي دو بر صفر بر ملوان به نيمه هاي جدول پريد و ملوان به تيره روزي هاي خود ادامه داد. ملوان را چه مي شود كه با اين همه جوان مستعد نمي تواند در بازي گروهي به خواسته هاي خود برسد. مس كرمان هم در هفته اي كه تيم هاي بزرگ به پيروزي رسيدند توانست برق شيراز را شكست دهد. مس ديگر تيم نو رسيده محكوم به سقوط نيست و با رسيدن به رده ششم مي خواهد سري بين بزرگان ليگ در آورد. كرماني ها مي توانند باور كنند يك تيم مطمئن در فوتبال كشور دارند.
راه آهن تهران يك بار ديگر در مقابل صبا باتري به تساوي رسيد. براي تيمي كه عباس رضوي روي نيمكت آن نشسته است اين نتايج چندان راضي كننده نيست، راه  آهن نياز به يك تكان روحي دارد تا عباس رضوي بتواند آموخته هاي خود را در فضاي آرام راه آهن پياده كند. در اهواز پرسپوليس نيز كه از شكست استقلال اهواز خبر داشت موفق نشد فولاد خوزستان را شكست دهد و جاي استقلال اهواز را در مثلت بالاي جدول بگيرد. پرسپوليس هر چند چون هفته هاي پيش بازي نكرد اما با كسب يك مساوي توانست در صف مدعيان باقي بماند.

بازي هاي آسيايي
مراسم افتتاح بازي هاي آسيايي دوحه قطر
گروه ورزشي- شب گذشته مراسم افتتاحيه پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي با حضور رؤساي جمهوري كشورهاي مختلف از جمله محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري كشورمان و شماري از نمايندگان فدراسيون هاي بين المللي در ورزشگاه خليفه شهر دوحه برگزار شد.در اين مراسم باشكوه نمايندگان ورزشكاران 45 كشور آسيايي از جمله ايران رژه رفتند و آنگاه با روشن شدن مشعل اصلي، بازي ها رسماً آغاز شد. در مراسم رژه حسين رضا زاده قوي ترين مرد جهان پرچمدار كاروان ورزشي ايران بود. در بازي هاي آسيايي دوحه نزديك به 14 هزار ورزشكار آسيايي در 39 رشته ورزشي با يكديگر رقابت مي كنند.

ديدار رئيس جمهوري با ورزشكاران در دوحه
004161.jpg
رئيس جمهوري ايران در رأس هياتي بلندپايه صبح ديروز وارد دهكده پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي دوحه شد.دكتر محمود احمدي نژاد در بدو ورود به دوحه، در سالن آمفي تئاتر دهكده  با ورزشكاران و سرپرستان كاروان ورزشي ايران ديدار و گفت وگو كرد.رئيس جمهوري ايران طي سخناني خطاب به ورزشكاران كشورمان گفت: با توجه به اين كه بازي هاي آسيايي در دوحه برگزار مي شود، برايم حيف بود كه در اين مسابقات حضور نيابم .وي افزود: به شما خسته نباشيد مي گويم و اميدوارم با همت و تلاش خود مدال هاي خوبي را كسب كنيد و دل مردم را شاد كنيد .وي از ورزشكاران ايراني خواست كه نماد پهلواني و جوانمردي را در اين رقابت ها به نمايش بگذارند.احمدي نژاد گفت: شما بايد با حفظ اين خصيصه فرهنگ و تمدن بزرگ ايران را به قاره كهن معرفي كنيد و در ادامه براي قهرماني تلاش كنيد .

برنامه امروز ورزشكاران ايران در دوحه
نخستين روز بازي هاي آسيايي دوحه پس از افتتاح رسمي  مسابقات از صبح امروز آغاز مي شود و شناگران، جودوكاران، تيراندازان، شطرنج بازان و بوكسورهاي ايراني در اولين گام به مصاف حريفان خود مي روند.در رشته شنا؛ مسابقات در شش ماده، 200 متر آزاد، 100 متر پروانه، 50 متر قورباغه و 100*۴ متر مختلط انفرادي در بخش زنان و ماده 400 متر مختلط انفرادي و 200 متر پروانه در قسمت مردان برگزار مي شود.در رشته جودو امروز در وزن 100+ كيلوگرم محمدرضا رودكي در دور اول استراحت دارد. در دور دوم با محمد هلال از عربستان پيكار مي كند و در ديدار پاي فينال با كرلات سات فوئن از تايلند روبرو مي شود. در اين وزن 12 جودوكا حضور دارند.در وزن 100- كيلوگرم عباس فلاح در دور اول با هيتسو ماتسوشي از ژاپن روبرو مي شود و در صورت پيروزي با نماينده تاجيكستان مصاف مي كند.در رشته تيراندازي، تيم تراپ بانوان در رشته  اهداف پروازي متشكل از معصومه عامري، نهلا ابومنصور و
سپيده سيراني از ساعث۳۰‎/۷ امروز به مصاف حريفان خود مي روند.امير ابري لواسالاني،  تنها شركت كننده كشورمان در تراپ مردان است كه وي نيز از امروز رقابت خود را آغاز خواهد كرد.الهه احمدي، تيرانداز تفنگ بادي 10متر نيز از ساعت۳۰: 10 امروز رقابت خود را با ساير حريفان، آغاز خواهد كرد.در شطرنج نيز آتوسا پوركاشيان، احسان قائم مقامي  و الشن مرادي، هر سه نماينده ايران امروز مسابقه مي دهند.

اصغر ابراهيمي به دوحه اعزام نمي شود
گروه ورزشي- مدير تيم هاي ملي وزنه برداري با اعلام اينكه اصغر ابراهيمي به دوحه اعزام نمي شود گفت: ما براي حضور اصغر ابراهيمي در دوحه ركوردهاي مجموع 350 و يا 360 كيلوگرم را قرار داده بوديم تا با رسيدن به اين ركوردها شانسي براي كسب مدال در دوحه داشته باشد، اما ابراهيمي در روزهاي اخير حتي به ركوردهاي 330 و يا 340 كيلوگرم هم نرسيده است كه اين موضوع براي متقاعد كردن ما كافي نيست. ما مي خواهيم وزنه برداري را اعزام كنيم كه شانس مدال داشته باشد، در غير اين صورت حفظ آبروي اين قهرمان آسيا و نرفتنش به بازي هاي آسيايي بهتر است.

محمد علي آبادي :فيفا 2 تا 3 ماه به ما فرصت داده است
گروه ورزشي- در حالي كه شاهرخ شهنازي مشاور بين الملل سازمان تربيت بدني خبر از تشكيل ستاد بحران براي رفع تعليق فعاليت هاي بين المللي فدراسيون فوتبال مي دهد محمد علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني اعلام كرده است: فيفا 2 تا 3 ماه به ايران فرصت داده است تا در خصوص اصلاح اساسنامه مذاكرات في مابين انجام شود. وي گفته است: اين كه برخي خبرگزاريها 22 آذرماه را آخرين مهلت فيفا اعلام كرده اند، نادرست است.

شاهرخي سرمربي تيم فوتبال پاس تهران شد
همايون شاهرخي عصرجمعه به سمت مربيگري تيم فوتبال پاس تهران برگزيده شد. مديرعامل باشگاه پاس تهران اظهار داشت: هيأت مديره اين باشگاه سه شنبه گذشته تشكيل جلسه داد كه پس از بررسي عملكرد تيم فوتبال اين باشگاه در فصل جاري ليگ برتر، جلالي را از سمتش بركنار نمود.

تابلوي نتايج هفته نهم جام خليج فارس
* استقلال 2 سپاهان يك
گل ها: ميثم بائو (38) و (90)جواد ماهوي (11) براي سپاهان
* فجر سپاسي 2 ابومسلم صفر
گل ها: بهمن طهماسبي (8 و 65)
* سايپا 2 پيكان يك
گل ها: محسن خليلي (45)، داريوش يزداني (75) براي سايپا، اميرحسين اصلانيان (55) براي پيكان
* فولاد صفر پرسپوليس صفر
* صبا باتري يك راه آهن يك
گل ها: ادريچ(70) براي صباباطري هادي اصغري (87) براي راه آهن
ذوب آهن 2 ملوان صفر
گل ها: اسماعيل فرهادي (20)، علي طهماسبي (57)
مس كرمان 2 برق شيراز يك
گل ها: صابر ميرقرباني (74)، ابراهيم تقي پور (78) براي مس، فرهاد محمدي (87) از روي نقطه پنالتي براي برق

نگاه
ورزش ،اراده و افتخار
محمدرضا منصوريان
انسان يگانه مخلوقي است كه در تلاش و جست وجويش براي دستيابي به قدرت و توانايي بيشتر عزم و جهد خود را بر آن قرار داده است تا از ميان قلمروهاي دست نيافتني، راهي بگشايد. انسان مي انديشد، انسان داراي توان، ابتكار و خلاقيت است، انسان به پيش مي رود.
۵ سال قبل تيم بسكتبال با ويلچر جانبازان و معلولين ايران در مسابقه اي نابرابر و با اختلافي بيش از 40 امتياز نتيجه را به تيم مطرح ژاپن واگذار كرد و امروز همين تيم را در صحنه يك مسابقه رسمي قاره اي با اختلاف 13 امتياز شكست داده و تمامي كارشناسان و صاحب نظران ورزش را حيرت زده كرده است.
وسعت و غناي نامكشوف اين مسابقه ورزشي بسيار عظيم تر از واقعياتي است كه ما اهالي ورزش معمولاً بعد از هر مسابقه اي آنها را تجزيه و تحليل مي كنيم. وراي كسب اين نتيجه به يادماندني نوعي روح و جوهر عرفاني و معنوي را مي يابيم كه نمي توان آن  را به  اجبار در قالب قوانين موجود ورزشي گنجاند.
معني اين پيروزي فقط به شركت در اين مسابقه و سعي و تلاش اعضاي تيم ما در جهت برنده شدن محدود نمي شود. به نظر مي رسد اين دستاورد ناممكن از قوانين نانوشته حيا و نجابت، انصاف و عدل، فتوت و شجاعت و از همه مهم تر اعتقاد و ايمان سربرآورده باشد. خصائلي كه شايد امروزه كمتر در ورزش جلوه مي كند، در حالي  كه نزد اين دسته از ورزشكاران جوشنده، زنده و تأثيرگذار باقي مانده و زمينه مناسبي براي كسب پيروزي هاي بزرگ آنها در صحنه هاي بين المللي شده است.

خبرهاي فوتبال جهان
چين ميزباني بازي هاي جام جهاني 2014 را مي خواهد
گروه ورزشي- مقامات ورزش چين به دنبال ميزباني جام جهاني 2014 هستند. پيش از اين قاره آسيا يك بار در سال 2002 براي اولين بار ميزبان جام جهاني بود كه 2 كشور كره جنوبي و ژاپن مشتركاً آن  را برگزار كردند.البته طبق سيستم چرخشي فيفا در سال 2014 يكي از كشورهاي قاره آمريكا بايد ميزبان اين رقابت هاي مهم باشد.
سان كانگئين رئيس ورزش چين در اين باره گفت: در ادامه ميزباني بازي هاي مهم بين المللي و پس از برگزاري المپيك 2008 قصد داريم در سال 2014 ميزباني جام جهاني را بر عهده بگيريم.

يك بازي سخت براي منچستريونايتد
004158.jpg
فوتبال در اروپا از امروز در ليگ هاي داخلي كشورهاي اين قاره دنبال مي شود. در مهم ترين بازي ها در ليگ برتر انگليس منچستريونايتد در يك بازي دشوار به مصاف ميدلزبورو مي رود.منچستريونايتد در حال حاضر با 35 امتياز در صدر جدول ليگ برتر قرار دارد.

شالكه در صدر پيش مي رود
تيم فوتبال شالكه صدرنشين رقابت هاي بوندس ليگا فردا در ادامه بازي هاي هفته پانزدهم به مصاف نورمبرگ مي رود. در بازي هاي امروز وردربرمن در خانه با هرتابرلين ديدار مي كند و بايرن مونيخ نيز با بروسيامونشن گلادباخ مصاف خواهد داد.اين هفته بوخوم به ديدار هامبورگ مي رود كه مهدوي كيا را در تركيب خود دارد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |