سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۶ - Dec 12, 2006
اورژانس 115 اولين انتخاب براي امداد رساني نيست!
005796.jpg
گروه اجتماعي - عدم اعتماد مردم به اورژانس مهمترين علت نداشتن جايگاه واقعي آن در اذهان مردم است و در 80 درصد موارد به عنوان اولين انتخاب براي امداد رساني به افراد نمي باشد.
به گزارش همشهري، عدم حضور به موقع بر بالين بيمار و پايين بودن كيفيت خدمات، باعث شده كه 80 درصد اورژانس هاي پيش بيمارستاني توسط خود مردم انجام شود و مركز 115 كشور فقط حدود 20 درصد اين خدمات را ارايه مي كند. در حالي كه استاندارد جهاني رسيدن بر بالين بيمار در كشورهاي توسعه يافته 5/3 دقيقه است اين عدد در كشور ما 10 دقيقه و در تهران 15 دقيقه گزارش شده است كه به گفته رييس اورژانس كشور اين زمان گاهي به يك ساعت هم افزايش مي يابد و در مواردي بيمار قبل از رسيدن به بيمارستان فوت مي كند.
فرزاد پناهي، رييس اورژانس كشور مهمترين وظايف اورژانس را، امداد رساني به تصادفات و بيماري هاي شديدي كه منجر به از پا درآوردن فرد مي شود نظير سكته قلبي و بروز دردهاي شديد قفسه سينه، تشنج، سردردهاي شديد، علايمي از سكته مغزي و تنگي نفس هاي شديد ناشي از آسم و آمبولي ريه و يا مبتلايان به نارسايي تنفسي كه نيازمند دريافت خدمات فوري پزشكي هستند، مي داند. وي همچنين كاهش سطح هوشياري، خودكشي، سقوط از بلندي، زير آوار ماندن، ضرب و جرح و برق گرفتگي را از ديگر اموري برشمرد كه جزو وظايف اورژانس كشور است و گفت :به دليل اينكه تكنيسين هاي اورژانس خدماتي با كيفيت تر ارايه مي دهند لذا بهتر است اطرافيان بيمار صبر كنند تا اورژانس بيايد و چنانچه زمان رسيدن بر بالين بيمار به طول بيانجامد مجدداً با 115 تماس بگيرند.پناهي گفت :اكثر شكايات در خصوص تاخير در رسيدن آمبولانس و نيروهاي امدادي بر بالين بيمار، بدرفتاري پرسنل، خرابي آمبولانس ها مطرح شده است .
وي انجام پروژه تكريم ارباب رجوع براي ايجاد امنيت و آرامش را از مهمترين برنامه هاي اورژانس ذكر مي كند و معتقد است، رعايت مسايل علمي، فني و تخصصي برخوردهاي اخلاقي و اعتقادي هنگام امدادرساني بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد چون اورژانس تنها مركزي است كه بدون حكم قضايي سالانه يك ميليون بار وارد خانه و حريم خصوصي مردم مي شود.پناهي خاطر نشان كرد : در برخي كشورها براي اورژانس فقط از تكنيسين فوريت هاي پزشكي و در برخي ديگر فقط از پزشكان استفاده مي شود كه در ايران قرار است اين دو سيستم با يكديگر تلفيق شود.
وي افزود: با استفاده از امكانات فعلي متوسط رسيدن آمبولانس به محل به طور متوسط در جاده ها 25 دقيقه است.

ايجاد شناسنامه سلامت براي گروه صفر تا 25 سال
ايسنا: رئيس اداره كودكان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: شاخص سوء تغذيه در ايران رو به كاهش است و براي گروه سني صفر تا 25 سال شناسنامه سلامت ايجاد مي شود.
بر اساس آخرين نتايج تحقيقات، شاخص سوءتغذيه نسبت به 5 سال پيش بسيار پايين آمده و وضعيت كنوني كشورمان مطلوب تر شده است.
لرنژاد رئيس اداره كودكان وزارت بهداشت در مورد شناسنامه سلامت كودكان گفت: تصميم داشتيم چنين شناسنامه اي را براي كودكان صفر تا هشت ساله درست كنيم كه بر اساس سياست هاي وزارتخانه قرار بر اين شد كه فعلاً شناسنامه سلامت براي كليه سنين و گروه هاي هدف ساخته شود كه در مراحل اول گروه صفر تا 25 ساله مد نظر گرفته شد. وي افزود: ولي اين طرح هم اكنون براي كودكان صفر تا هشت ساله به صورت پايلوت در 10 دانشگاه در حال اجراست كه پس از اجرا و رفع اشكال  در سراسر كشور به اجرا در خواهد آمد.

منشور ضوابط تجهيزات پزشكي ايران تدوين مي شود
فارس: منشور ضوابط تجهيزات پزشكي ايران براي اولين بار به صورت يك مجموعه جامع تا آخر امسال تدوين مي شود و پس از تائيد وزير بهداشت براي اجرا به همه دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور ابلاغ مي شود.
رضا مسائلي، مدير كل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت افزود: ضوابط و مقررات تجهيزات پزشكي در 7 مقوله مختلف شامل خريد تجهيزات پزشكي، خدمات پس از فروش شركتهاي مهندسي پزشكي، جايگاه ادارات تجهيزات پزشكي دانشگاههاي علوم پزشكي، مقررات نگهداشت تجهيزات پزشكي، ضوابط و مقررات توليد اين وسايل، مقررات و ضوابط واردات تجهيزات پزشكي و بالاخره مسئله قاچاق تجهيزات پزشكي و نحوه برخورد با اين پديده است.
مدير كل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در گذشته قوانين و مقررات بسيار معدودي در مورد تجهيزات پزشكي در كشور داشتيم و البته ضوابطي هم كه وجود داشت مدون نشده بود، به خصوص در زمينه توليد، واردات و نظارت بر نگهداشت تجهيزات پزشكي با وضع آشفته و نامطلوبي در كشور مواجه بوديم كه درصدديم با تصويب و اجراي مقررات جامعي در اين زمينه، مشكلات اين بخش را حل كنيم.
مسائلي گفت:  وزارت بهداشت موظف است بر نحوه توليد تجهيزات پزشكي در كشور و كيفيت تجهيزات پزشكي مصرفي نظارت داشته باشد اما تاكنون قوانين مشخصي براي نظارت وزارت بهداشت وجود نداشت كه با تصويب ضوابط و مقررات تجهيزات پزشكي مي توانيم بر توليد تجهيزات پزشكي و كيفيت وسايل و تجهيزات مصرفي پزشكي در كشور بر اساس اصول تعيين شده، نظارت كنيم.
وي افزود: كارخانه هاي توليدكننده تجهيزات پزشكي از اين پس بايد بر اساس ضوابط و استانداردهايي كه تعريف مي شود عمل كنند تا بتوانند از وزارت بهداشت تائيديه كنترل كيفي محصولات خود را دريافت كنند.

استقرار پايگاه هاي سيار مشاوره در مناطق پر خطر تهران
مهر: پايگاه هاي سيار از سوي صليب سرخ ايتاليا و هلال احمر ايران به منظور افزايش سطح آگاهي خانواده ها و افراد معتاد و نيز ارايه خدمات بهداشتي به اين قشر از جامعه در مناطق پر خطر و جنوبي شهر تهران ، تا پايان امسال مستقر مي شوند.
مديركل دارو و تجهيزات معاونت درمان و توانبخشي هلال احمر افزود: بر اساس اهداف از پيش تعيين شده براي اجراي اين طرح ، قرار است در اين پايگاه ها خدمات آموزشي و مشاوره نسبت به كاهش آسيب پذيري به مراجعان كه عمدتا افراد معتاد هستند ، ارائه شود.
عبدالله شاه رضايي در خصوص علت انتخاب مناطق جنوبي شهر تهران براي اجراي اين طرح تصريح كرد: متاسفانه مناطق جنوب پايتخت محل گردهم آمدن گروه هايي است كه عمدتا رفتارهاي پر خطر دارند به همين لحاظ با استقرار اين پايگاه ها محل ارايه خدمات مذكور به محل زندگي اين افراد نزديك تر بوده و دسترسي آنها نيز با سهولت بيشتري امكان پذير خواهد بود.

آغاز طرح امداد زمستاني
درجاده هاي كشور
گروه اجتماعي - معاون راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: جهت اجراي طرح زمستاني پليس راه 5هزار نيرو از بخش هاي مختلف به كارگيري شده اند.
سردار محمد رويانيان در مراسم افتتاح طرح زمستاني پليس راه افزود: طرح زمستاني امسال با حضور عوامل پليس راه، راهداري، اورژانس و هلال احمر در جاده هاي كشور اجرا مي شود كه در اين طرح تمامي واحدها با حفظ ماهيت هر سازمان تحت فرماندهي پليس حضور دارند.
رويانيان گفت: نيروهاي پليس راه با يكهزار و 664 تيم ثابت و سيار در 25 استان برف گير حضور دارند كه در مجموع 5هزار نفر از عوامل پليس در اجراي اين طرح فعاليت خواهند داشت.
وي با اشاره به فعاليت سازمان راهداري در طرح زمستاني گفت: سازمان راهداري با 335 واحد راهدارخانه، 790 اكيپ زمستاني، 7450نيرو و 5هزار و يكصددستگاه ماشين آلات سبك و سنگين در طرح زمستاني حضور دارند.
معاون راهنمايي و رانندگي ناجا افزود: 252 پايگاه ثابت و سيار هلال احمر به همراه 709 امدادگر، 205 پزشك، 252آمبولانس، 9 دستگاه اتوبوس، 8 دستگاه بالگرد و 181 دست ست امداد و نجات در خدمت مردم خواهند بود.
وي ادامه داد: نيروهاي اورژانس نيز با 858 تكنيسين، 429 اپراتور، 143 آمبولانس و 9 بالگرد در 143 پايگاه جاده اي حضور فعال خواهند داشت.
تصادفات در كشور ما در شرايط بحراني است
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اين كه تلفات ناشي از تصادفات جاده اي در كشور ما در شرايط بحراني است، گفت: اين وضعيت شايسته و مناسب كشور ما نيست.
سردار مقدم در اين مراسم طي سخناني گفت: گرچه سازكارهايي براي كاهش تصادفات فراهم شده ولي اين اقدامات جوابگوي انتظارات مردم نيست.
فرمانده نيروي انتظامي در پاسخ به سؤالي در خصوص مشكلات فني در يكي از خودروهاي كارخانجات داخلي و واكنش هاي مختلف پليس به اين موضوع گفت: جهت حل مشكلات ايمني خودروهاي داخلي، پليس و شركت هاي خودروساز مجموعه اي به نام ايكاپل را تشكيل دادند كه در اين مجموعه تحقيقاتي جهت بالا بردن روند ايمني خودروها انجام و از نتيجه آن بهره برداري مي شود.
وي گفت: تمامي مشكلات ايمني خودروها از سوي پليس به آنها اعلام شده است ولي گاهي كم توجهي از سوي خودروسازان صورت مي گيرد.
فرمانده ناجا ادامه داد: گاهي در يك خودرو ميزان آتش سوزي بيش از خودروهاي ديگر بوده است و بنابراين خودروسازان جهت حل اين موضوع اقدام به بكار گيري باك هاي ضد انفجار در توليدات خود كرده اند.
سردار احمدي مقدم گفت: هم اكنون آهنگي كه جهت رفع مشكلات ايمني خودروها در جريان است آهنگ قابل قبولي است و با سرعت در جريان است.
وي با اشاره به نامه خود به رئيس جمهوري جهت بالا بردن ضريب ايمني خودروها گفت: نامه اي جهت نصب سيستم هاي ترمز ABS و ايربگ در خودروها به رئيس جمهور نوشته ام تا نصب اجباري اين قطعات در خودروها اجباري شود.
مشكلي جهت برقراري امنيت انتخابات نداريم
فرمانده نيروي انتظامي گفت: با توجه به افزايش 50 درصدي صندوق هاي اخذ رأي نيروي انتظامي جهت برقراري امنيت انتخابات هيچگونه مشكلي ندارد.
سردار اسماعيل احمدي  مقدم در حاشيه افتتاح طرح زمستاني پليس راه در جمع خبرنگاران افزود: نيروي انتظامي در زمان انتخابات كمبود نيروهاي خود را از ارتش، سپاه و بسيج جبران مي كند و در جهت برقراري امنيت انتخابات در شهرها و استان ها نيز شوراي تأمين با تشكيل جلسه نيروهاي كمكي به پليس را مشخص كرده است .

نبود مكان مناسب فرود، مهمترين مشكل
امداد هوايي است
005790.jpg
گروه اجتماعي - جانشين معاون عمليات در خصوص اجراي طرح امداد رساني به حادثه ديدگان جاده اي اظهار داشت: در حال حاضر 8 محل پد پرواز در ارتفاعات شمال تهران وجود دارد اما متاسفانه در شهر تهران هيچ محلي جهت فرود بالگرد وجود ندارد.
سرهنگ مجتبي رضوي كه يكي از خلبانان بالگرد امداد نيز هست در خصوص محل هاي فرود بالگردها در استان تهران، بيان داشت: در صورت بروز حادثه اي در شهر تهران، با همكاري پليس خيابان هاي محل حادثه بسته شده و ما با سختي به زمين مي نشينيم و اگر احياناً محلي براي فرود بالگرد نبود، دوستان ما در اورژانس بيمار را به اولين محلي كه بالگرد امكان فرود دارد، منتقل مي كنند.وي افزود: اجراي طرح امداد هوايي در تهران، با توجه به ترافيك موجود براي احياي مريض بسيار مناسب است.
به گزارش همشهري، جانشين معاون عمليات در خصوص اجراي طرح امداد رساني به حادثه ديدگان جاده اي گفت: اين طرح در اواسط آبان ماه در هواپيمايي نيروي انتظامي و با همكاري اورژانس تهران به اجرا درآمد.وي در خصوص افراد تيم امداد اظهار داشت: اين تيم شامل يك تيم پرواز كه از يك خلبان، كمك خلبان و مسئول فني تشكيل شده و يك تيم پزشكي كه شامل دو پزشك از اورژانس و يك تكنيسين اورژانس با آخرين تجهيزات پزشكي مي باشد كه توسط بالگرد در كوتاه ترين زمان به محل حادثه اعزام مي شوند.رضوي در خصوص تعداد بيمارستانهايي كه براي پذيرش مجروحان و فرود بالگرد امداد، اعلام آمادگي كرده اند،  گفت: در غرب، شرق، جنوب و شمال تهران چهار بيمارستان امام خميني، شهيد فياض بخش، هفت تير و بعثت در نظر گرفته شده تا مجروحان به آنجا منتقل شوند.وي افزود: البته بيمارستان بقيه الله و ميلاد نيز اعلام آمادگي كرده اند ولي تاكنون بيماري به اين دو بيمارستان منتقل نكرده ايم.
رضوي خاطرنشان كرد: هنگام بروز حادثه، در صورتي كه حال بيمار وخيم باشد و ترافيك محل حادثه، انتقال بيمار را به نزديكترين مركز درماني دچار مشكل كند، بلافاصله آمبولانس محل تصادف را براي اعزام امداد هوايي به ما اعلام مي كند.
وي در خصوص مدت زماني كه براي انتقال بيمار به مراكز درماني به طول مي انجامد گفت: زمان لازم براي انتقال بيمار به مراكز درماني با توجه به دوري و يا نزديكي محل حادثه، متفاوت است، به ياد دارم چندي پيش در جنت آباد 6 بچه دچار گازگرفتگي شده بودند كه رفت و برگشت مجدد ما به محل فرودگاه،  حدود 16 دقيقه طول كشيد.
رضوي در پايان اين گفت وگو اجراي طرح امداد هوايي را براي احياي مريض با توجه به ترافيك موجود در تهران بسيار مناسب دانست واظهار اميدواري كرد تا هرچه زودتر محل فرود بالگردها در شهر تهران گسترش يابد.

مشكلات 73 هزار پزشك عمومي بررسي مي شود
گروه اجتماعي- رئيس سازمان نظام پزشكي كشور در همايش علمي كاربردي پزشكان عمومي كشور گفت: پزشكان عمومي جايگاه مهمي در نظام سلامت كشور دارند و سازمان حل مشكلات و مطالبات 73 هزار پزشك عمومي در كشور را از اولويت هاي اصلي خود در سال جاري اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نظام پزشكي، سيدشهاب الدين صدرگفت: برقراري نظام ارجاع سبب مي شود تا بسياري از مشكلات بهداشتي و درماني جامعه برطرف شود و علاوه بر كاهش هزينه هاي درماني، بار سنگيني كه در اين خصوص بر دوش بخش هاي تخصصي و فوق تخصصي است نيز تعديل شود .
رئيس كل سازمان نظام پزشكي، تعداد پزشكان عمومي را در كشور 73 هزار نفر ذكر كرد و افزود: سازمان نظام پزشكي حل مشكلات و مطالبات پزشكان عمومي را از اولويت هاي اصلي خود قرار داده است.

با مردم
خطر بخاري گازي بدون دودكش
به صورت جدي به مردم توصيه كنيد كه از استفاده از بخاري هاي گازي بدون دودكش پرهيز كنند، زيرا اين قبيل بخاري ها، اكسيژن اتاق را تمام مي كنند و موجب مسموميت شديد و حتي مرگ ساكنان خانه مي شوند. در طول دو هفته اخير، بسياري از مراجعان به من كه يك پزشك هستم، از مسموميت هاي ناشي از گاز بوده است و يك خانواده 3 نفري را كه در آستانه مرگ قرار داشتند به زحمت نجات داديم.
افتخارزاده تهران
خاموشي صداي مشاور!
صداي مشاور سازمان بهزيستي كه براي كمك به مردم و راهنمايي و مشاوره مراجعان ايجاد شده بود، مدت هاست كه ديگر پاسخگوي مراجعان نمي باشد در حالي كه مردم به اين قبيل شبكه هاي ارتباطي رايگان نياز مبرم دارند.
ع محمدي تهران
خودروهاي معيوب جمع آوري شوند
در ظرف تنها دو هفته در جريان 3 حادثه وقوع آتش سوزي در خودرو ها در جاده هاي خراسان و كردستان، شماري از هموطنان ما جان خود را از دست داده اند و آتش گرفتن و بسته شدن درهاي خودرو، در اين حوادث از سوي كارشناسان تاييد شده است. براي پايان دادن به اين زنجيره حوادث دلخراش و مرگ آفرين، ضرورت دارد شركت سازنده، سريعاً نسبت به جمع آوري خودروهاي معيوب با در نظرگرفتن حقوق صاحبان آنها اقدام نمايد و تنها پس از اطمينان از رفع عيب و ايمني، خودرو را به چرخه حمل و نقل باز گرداند. همچنين، ديه قربانيان اين حوادث بايد طبق ضوابط قضايي و حقوقي معين و به بازماندگان آنها پرداخت شود.
يك وكيل دادگستري از تهران
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
آزمون و مصاحبه انجام نشد
قرار بود مركز آمار ايران و سازمان برنامه و بودجه، آمارگيراني را كه در طول برنامه سرشماري عمومي همكاري داشتند براساس آزمون و مصاحبه، براي مرحله استخراج آمارها جذب كند، اما اين آزمون و مصاحبه هنوز انجام نشده است.
فاطمه معيني تهران
تقاضاي يك خانواده از دانشگاه آزاد
۴ دانشجو (2 خواهر و 2برادر) هستيم كه در واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در استان ها و خارج از تهران سرگرم تحصيل هستيم. از رياست محترم دانشگاه آزاد تقاضا داريم، حداقل با انتقال يكي از ما 4 نفر به واحدهاي مستقر در شهر تهران موافقت نمايد تا با توجه به پدر از كار افتاده، خانواده ما دچار مشكل و بحران نشود و هزينه كمتري بر دوش خانواده باشد.
سميه قضوي تهران
كاستي هاي يك شهرك
شهرك گل ها واقع در منطقه ملارد شهريار خيابان خوشنام از آسفالت، آب آشاميدني سالم، واحدهاي آموزشي و گاز شهري بي بهره است و با وجود لوله گذاري، از هر واحد مسكوني (هر مشترك) 5/1 ميليون تومان براي برقراري انشعاب گاز طلب مي شود كه از عهده بسياري از ساكنان شهرك خارج است. از دستگاه هاي ذيربط خواستار رسيدگي به اين مسئله مي باشيم.
جمعي از ساكنان شهرك گلها
با مردم: اسامي پيام دهندگان در همشهري محفوظ است.
يك دست انداز و ده ها مشكل!
وجود يك دست انداز روي پل ستارخان، بارها باعث وقوع تصادف رانندگي و ترافيك سنگين در اين محور شده است. با برطرف ساختن اين مشكل، مي توان از حوادث رانندگي بيشتر در آينده جلوگيري كرد.
ستايش تهران
در انتظار اجراي طرح
براي احداث راست گرد بزرگراه امام علي(ع) به خيابان رسالت، ديوار شرقي شهرك رسالت تخريب شده، و وضعيت بلوك هاي ششم و هفتم شهرك نامشخص مي باشد. بهتر است وضعيت نهايي اين طرح هر چه سريع تر مشخص گردد، چون نبود ديوار، مشكلات زيادي براي بلوك هاي 6 و 7 شهرك به وجود آورده است.
حسيني تهران
وضعيت مبهم دانشجويان رشته موسيقي
نتيجه امتحانات عملي و فرهنگي رشته موسيقي دانشگاه هاي سراسري و دانشگاه آزاد اسلامي هنوز اعلام نشده و در حالي كه دفترچه هاي آزمون سراسري۱۳۸۶ توزيع مي شود، پذيرفته شدگان رشته موسيقي دانشگاه ها در سال 1385 همچنان بلاتكليف مانده اند.
دانشجوي رشته موسيقي
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
نتيجه مسابقه اعلام نشد
همچنان منتظريم تا نتيجه مسابقه فرهنگي نور هدايت كه اعلان آن در تير ماه 1385 در مطبوعات درج شده بود، اعلام شود و برندگان سفر حج و جوايز گوناگون اين مسابقه معرفي گردند.
مرضيه شيرازي تهران
طولاني شدن پرداخت چك
يكي از مشكلات مهم دارندگان تاكسي هاي فرسوده، طول كشيدن صدور چك براي پرداخت وجه به آنهاست. در حال حاضر با محاسبه 7 الي 10 روز كه صرف صدور چك توسط بانك مي شود تا پرداخت چك نهايي توسط شركت ايران خودرو، كه دست كم سي و چند روز طول مي كشد، دارندگان اين قبيل خودروها دچار خسارت مي شوند، براي كوتاه شدن اين راه بايد چاره انديشي شود.
اميري تهران
سه ويلا در حال ساخت است
با وجود اعلام عدم ساخت و ساز در ارتفاعات بالاي سوهانك، به عنوان ساكن اين محل شاهد هستم كه سه ويلا توسط اشخاص حقيقي در اين محل در حال ساخت مي باشد و بازرسان محترم شهرداري مي توانند از نزديك اين مورد را بررسي كنند.
يدالله صداقت پيشه تهران
قبض هاي تلفن نمي رسد
دير رسيدن يا نرسيدن قبض هاي تلفن به ويژه تلفن همراه از مشكلات مشتركين تلفن به خصوص تلفن همراه است، وقتي با مخابرات تماس مي گيريم يادآور مي شوند كه با پست قرارداد داريم، پست بايد فيش ها را برساند. با پست تماس مي گيريم، پاسخگو نيستند. اين قبيل امور بايد با هماهنگي دو زيرمجموعه وزارت فناوري و ارتباطات هماهنگ شود تا مشكل آن گريبانگير مشتركين نگردد.
سهرابي تهران
كمبود برنامه هاي شاد در سيما
سواي يك مجموعه طنز كه اكنون شب ها از شبكه 3 سيما پخش مي شود، اغلب سريال ها، استرس زا و غمگينانه است. مردم نياز به شادي هم دارند و نبايد از آنها دريغ شود.
ليلا احمدي تهران
شرايط سخت بانك ها
بعضي از بانك ها براي پرداخت وام به صاحبان خودروهاي فرسوده شرايط بسيار سختي در نظر گرفته اند كه انجام آن از عهده همه متقاضيان ساخته نيست، بهتر است طي بخشنامه مشخصي، بانك ها مكلف به انجام مقررات معيني باشند.
يحيي بذرافشان- كرج
طرح 25 ساله
در اتوبان اشرفي اصفهاني- كوچه شهيد حيدري مقدم خانه ها در طرح 25 ساله قرار دارد و وضعيت آنها مشخص نيست. خواستار رفع اين معضل هستم.
محمد حسيني- تهران
ترافيك سنگين
ترافيك سنگين در محدوده ونك غربي- خيابان سئول و چمران واقعاً كلافه كننده است بايد راه حلي براي رفت و آمد آسان تر مردم در اين معابر انديشيده شود.
ح- زوار- تهران
مشكل خريداران واحدهاي تجاري
در انتظار روشن شدن وضع مجتمع فرهنگي- سينمايي شهرداري در منطقه 5 هستيم بخصوص خريداران واحدهاي تجاري كه براي تحويل اين واحدها با تأخير يكساله روبه رو هستند.
ن- عليپور- تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |