سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۶ - Dec 12, 2006
فوتبال مرحله نيمه نهايي بازي هاي آسيايي دوحه / بازي كره جنوبي و عراق هم ديدني است
اميدهاي ايران در ديداري دشوار مقابل قطر
عكس: مجتبي جانبخش
005736.jpg
گروه ورزشي امروز تيم فوتبال اميد ايران در مرحله نيمه نهايي بازي هاي آسيايي دوحه يكي از سخت ترين بازي هاي خود را در مقابل ميزبان انجام خواهد داد. قطر با نيروي مضاعف و بهره گيري از امتياز ميزباني و بازيكنان خارجي تابعيت يافته، پس از آنكه در گروه اول به مقام دوم رسيد، در مرحله يك چهارم نهايي با نتيجه سه بر صفر و به آساني تايلند را شكست داد تا حريف ايران شود. قطر كه با هدف قهرماني در اين دوره برنامه ريزي كرده است، در مرحله اول طي يك بازي جنجالي مغلوب ازبكستان شد اما با پيروزي در مقابل اردن و امارات به دليل تفاضل گل بهتر به عنوان تيم دوم به مرحله بعد راه يافت. در اين مرحله ازبكستان مغلوب عراق شد و حذف گرديد، اما قطر توانست تا اين مرحله پيش بيايد. قطر در مقابل اردن با گل هاي كوئين تانا (بازيكن خارجي)، لامي عادل محد و ياسر حسين عبدالرحمان به پيروزي رسيد. به نظر مي آمد بازي امارات و قطر به دليل حساسيت زيبا شود، اما قطر طي يك بازي يك طرفه با چهار گل سباستين كوئين تانا (دو گل)، عبيد عبدالله كاني و سام عبدالمجيد به راحتي امارات را شكست داد و با 6 امتياز و تفاضل گل مثبت 5 به عنوان تيم دوم صعود كرد. قطري ها از سه بازيكن بزرگسال در درون دروازه (محمد احمد) و خط دفاع (عبيد عبدالله كاني) كه مسن ترين بازيكن قطر با 27 سال است و ريزيك وسمن عبدالمجيد در خط مياني بهره مي برند. 6 بازيكن از يازده بازيكن اصلي قطر از باشگاه السد گلچين شده اند. ژمالودين موسوويچ مربي تيم اميد قطر ترجيح مي دهد كاملاً با شيوه تهاجمي بازي كند. براي بازي امروز مقابل ايران محمد احمد از باشگاه السد با 25 سال درون دوازه است. ابراهيم غانم، عبيد عبدالله كاني دو مدافع متمركز قطر خواهند بود، محمد عبدالله بريك و علي مساد حمد نيز كمي جلوتر از اين دو مدافع بازي مي كنند. رهبري خط مياني قطر به عهده ريزيك و سمن عبدالمجيد است و در كنارش ابراهيم خلفان خلفان، علي يونس رحمتي و ياسر حسين عبدالرحمان قرار مي گيرند. سباستين كوئين تانا و لامي عادل محد نيز خط حمله شناور را تشكيل مي دهند. عبدالرحمان كه در خط مياني بازي مي كند در اكثر زمان بازي مرد سوم خط حمله قطر است، او بهترين پاسها را در عمق دفاع حريف به كوئين تانا مي دهد. قطري ها با تمام امتيازاتي كه دارند در بازي فيزيكي بسيار ضعيف و كم توان به نظر مي آيند.
تيم ايران براي بازي امروز شيث رضايي را در اختيار دارد. سيموئز چاره اي جز استفاده از همان نفرات هميشگي ندارد. رودباريان پراشتباه، اكبري، ارزاني، حسيني و احتمالاً شيث رضايي (منتظري) در دفاع قرار مي گيرند. زارع، محمدي،  كلاه كج و ماهيني در خط مياني و دو مهاجم مغرور يعني برهاني و اولادي نيز در خط حمله بازي مي كنند.
تيم ما براي ديدار امروز بايد منتظر هر حادثه اي باشد، اشتباه داور، بازي ناجوانمردانه حريف، خوردن گل در دقايق اوليه بازي و... سازمان تيمي ما تحت هيچ شرايطي نبايد به هم ريخته شود. تمركز در ميانه ميدان با تعداد بيشتر، حفظ توپ و نزديك بودن به يكديگر و پركردن فضاهاي دفاعي در چهار بازي گذشته يكي از ضعف هاي ما بود. مسئله مهم ديگر پاك كردن توهمات دروازه بان و كاپيتان ايران است كه بايد غرور و بزرگ بودن خود را كنار بگذارد و همسان بقيه احساس برابري كند و اشتباهات بازي با چين را مرتكب نشود.
پيروزي در مقابل قطر اگرچه سخت به نظر مي آيد، اما با خونسردي و حفظ توپ مي توان چون ازبكستان بر قطر پيروز شد، غلبه بر قطر ما را به فينال مي رساند.
امروز كره جنوبي كه با اقتدار بر كره شمالي پيروز شد به ديدار عراق مي رود.تيم اميدهاي عراق كه به نظر مي رسد تعداد بالاي 23 ساله هاي آنها بيشتر از حد معمول باشد، تيمي است با تجربه، دونده و خشن و كره جنوبي بازي راحتي در مقابل عراق نخواهد داشت. كره جنوبي و عراق در ساعت 30/16 به وقت تهران و ايران و قطر در ساعت 30/19 در ورزشگاه الغرافه به ميدان مي روند.

فوتبال پيشكسوتان
ياران، بانك سپه و هنرمندان پيروز شدند
گروه ورزشي رقابت هاي فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري روز گذشته در ورزشگاه شهيد شيرودي ادامه يافت و طي آن تيم هاي ياران، بانك سپه و هنرمندان به پيروزي رسيدند.

نتايج بازي ها
بانك ملت 2 ياران 6 (40 سال)
هنرمندان يك ياران 10 (50 سال)
شاهين صفر سپه يك (55 سال)
علوم انتظامي يك آرارات يك (50 سال)
راه آهن 2 هنرمندان 4 (40 سال)

روزنامه هاي قطر و احسان حدادي
005733.jpg
علي شاكري دوحه: احسان حدادي با كسب مدال طلا در بازيهاي آسيايي  دوحه در فهرست قهرمانان طلايي دو و ميداني ايران در بازيهاي آسيايي قرار گرفت. پس از قهرمانان طلايي ايران در دو و ميداني چون علي باغبانباشي، خليق رضوي، جلال كشميري، تيمور غياثي و ... حالا يك طلايي مقتدر در قاره بزرگ داريم. احسان حدادي چون مرحوم جلال كشميري مي تواند در اين رشته يك قدرت بلامنازع شود، او فيزيك مناسب و قدرت فوق العاده اي دارد. روزنامه هاي قطر روز گذشته از او به عنوان يك غول بزرگ در دو و ميداني ياد كردند.

مهاجر شجاعي مدال برنز 800 متر را گرفت
احسان مهاجر شجاعي دونده كشورمان روز گذشته در فينال 800 متر مردان موفق شد به مدال برنز بازي هاي آسيايي دوحه دست يابد.احسان مهاجر شجاعي دونده 23 ساله كشورمان با ركورد 43/47/1 دقيقه به مقام سوم رسيد تا دومين مدال كاروان دو و ميداني در اين بازي بعد از طلاي حدادي به دست آيد.در 800 متر سعيد يوسف كامل از بحرين با ركورد 74/45/1 دقيقه به مقام نخست دست يافت و محمد ال آزمي از كويت با 25/46/1 دقيقه به مقام دوم رسيد.ركورد 800 متر دنيا در اين رشته 11/41/1 دقيقه است كه متعلق به ويلسون كيپ كيتر از دانمارك است و ركورد آسيا نيز 11/43/1 دقيقه متعلق به سعد يوسف كامل از بحرين است.

پيكارهاي كاراته امروز آغاز مي شود
مراسم قرعه كشي مسابقه هاي كاراته  بازي هاي آسيايي 2006 دوحه قطر بعدازظهر ديروز انجام شد و كاراته كاهاي ايراني حريفان خود را شناختند.حسن روحاني، حسين روحاني، سعيد فرخي، جاسم ويشگاهي و اسماعيل ترك زاد 5 نماينده تيم ملي كاراته ايران در اين مسابقه ها هستند.مسابقه هاي كاراته قهرماني بازي هاي آسيايي 2006 دوحه قطر از امروز آغاز مي شود.در پيكارهاي وزن 60 كيلوگرم، حسن روحاني در دورهاي اول و دوم با حريفاني از لبنان و مغولستان روبه رو مي شود.در وزن 66 كيلوگرم، حسين روحاني با كاراته كاهاي سوريه و ازبكستان رقابت مي كند.در وزن 70 كيلوگرم، سعيد فرخي در دورهاي اول و دوم، كاراته كاهاي افغانستان و تايلند را پيش رو دارد.در وزن 75 كيلوگرم، جاسم ويشگاهي برابر حريفاني از تايوان و نپال قرار خواهد گرفت و در وزن 80 كيلوگرم اسماعيل ترك زاد با كاراته كا هاي قطر و ويتنام در دورهاي اول و دوم روبه رو مي شود.

خبرهاي فوتبال جهان
تمجيد مورينيو از اشلي كول
005727.jpg
گروه ورزشي- پس از ديدار دو تيم چلسي و آرسنال در ليگ برتر انگليس، خوزه مورينيو سرمربي پرتغالي چلسي از عملكرد اشلي كول در مقابل تيم سابقش تمجيد كرد. وي در اين باره گفت: كول بازي قابل قبولي را ارائه داد، اما طبيعي است كه وقتي يك بازيكن كارت زرد زودهنگامي دريافت مي كند در ادامه بيشتر مراقب بوده و خود را بيش از پيش كنترل مي كند. ديدار دو تيم چلسي و آرسنال با نتيجه تساوي يك بر يك به پايان رسيد.

بودجه 500 ميليون پوندي براي چلسي
005721.jpg
رومن آبراموويچ مالك روسي و ميلياردر باشگاه چلسي بودجه اي معادل 500 ميليون پوند به اين باشگاه اختصاص داد. وي قصد دارد آينده باشگاه را حتي پس از مرگ خود تامين كند. با اين بودجه آبراموويچ مطمئن است كه تا 10 سال پس از فوتش نيز 50 ميليون پوند براي خريد بازيكنان جديد و پرداخت حقوق آنها در خزانه باشگاه موجود خواهد بود.

اخبار بازي هاي 2006 دوحه
كشتي فرنگي ايران پنجم آسيا شد
۳ نماينده كشتي آزاد امروز به روي باسكول مي روند

گروه ورزشي در حالي كه رقابت هاي كشتي فرنگي بازي هاي آسيايي دوحه به پايان رسيده و تيم هفت نفره ايران با كسب 4 مدال نقره و يك برنز در جمع تيم هاي آسيايي حاضر در اين دوره به مقام پنجم رسيده است، حالا همه نگاهها به كشتي آزاد دوخته شده تا با بهره مندي از نفرات شاخص كشتي ايران بتواند با كسب مدالهاي زرين جبران مافات نمايد. منصور برزگر مدير تيمهاي ملي كشتي آزاد ايران ديروز با اشاره به اينكه آزادكاران كشورمان در شرايط خوبي قرار دارند اظهار داشت: نقش داوري را نبايد دست كم گرفت، چرا كه برخي از داوران به گونه اي قضاوت مي كنند كه حق كشتي گيران ضايع مي شود. طبق برنامه عصر امروز 3 نماينده كشتي آزاد ايران مراد محمدي، علي اصغر بذري و عليرضا حيدري به روي باسكول مي روند تا پيكارهاي كشتي آزاد بازي هاي آسيايي دوحه از صبح فردا در 3 وزن 60 ، 74 و 96 كيلوگرم آغاز شود.

شكست واليبال ايران مقابل كره جنوبي
005724.jpg
گروه ورزشي- تيم واليبال ايران شب گذشته در اولين بازي خود با كره جنوبي با نتيجه (1-3) شكست خورد و شانس خود براي كسب مدال در پانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي را از دست داد.تيم ايران در بازي ديروز با كره تنها در گيم دوم با نتيجه (23-25) به پيروزي رسيد، اما در گيم هاي اول، سوم و چهارم با نتايج 23-25، 15-25 و 18-25 بازي را به حريف واگذار كرد.در اين مسابقه بازيكنان تيم ملي واليبال ايران بسيار ناهماهنگ و شتابزده در ميدان ظاهر شدند و توپگيري و دفاع روي تور ما نيز نواقص بسياري داشت.
با اين شكست تيم واليبال ايران تنها مي تواند براي كسب مقام پنجم با حريفان آسيايي خود در دوحه مصاف دهد.

يك مدال نقره براي قايقراني ايران
005730.jpg
ايرنا تيم ملي قايقراني ايران در رقابت هاي كاياك 1000 متر دو نفره بازي هاي آسيايي 2006 دوحه به مدال نقره دست يافت.در اين رقابت كه ديروز برگزار شد تيم كاياك دونفره ايران متشكل از عباس صيادي و رضا رييسي عنوان نايب قهرماني اين مسابقات را به خود اختصاص دادند.تيم كاياك دونفره ايران زمان 491/58/3 دقيقه در 1000 متر را به نام خود ثبت كردند.در اين رشته تيم چين بر سكوي نخست ايستاد و قزاقستان سوم شد.

مقام دهم براي تيم ملي سواركاري
تيم ملي سواركاري پرش با اسب عنوان دهمي را در دوحه كسب كرد و در پايان اين رقابتها كه در دو مرحله برگزار شد تيم ايران با 68 خطا عنوان دهم را از ميان 12 تيم به دست آورد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |