چهارشنبه ۲۷ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۵ - Jan 17, 2007
طعمه هاي باند زنبوري، دختران فراري بودند
دختر فراري معروف به زري زنبوري هنگام زورگيري از يك سارق حرفه اي، با پيشنهاد تشكيل باند مواجه شد
010563.jpg
گروه حوادث- دختر زورگير وقتي فهميد راننده خودروي پيكاني كه قصد اخاذي از وي را دارد ،خودش سردسته يك شبكه زورگيري است، با همدستي او يك باند بزرگ زورگيري را تشكيل داد.
اواسط سال 83 ماموران پليس آگاهي پايتخت هنگامي كه با بررسي شيوه چندين زورگيري از مسافران پيكان سفيد رنگي، دريافتند با يك باند حرفه اي زورگيري كه اعضاي آن را 3 مرد و يك زن تشكيل مي دهند روبرو هستند، تحقيقات گسترده اي را براي يافتن سرنخي از سارقان آغاز كردند.وقتي در بررسي هاي پليسي ماموران توانستند مخفيگاه اعضاي باند را شناسايي كرده و آنها را دستگير كنند، متهمان كه مرد جواني به نام رضا سردسته آنها بود ، در بازجويي ها به ده ها فقره زورگيري اعتراف كردند، به اين ترتيب قاضي پرونده اعضاي باند را به حبس هاي طولاني محكوم كرد ،اما مدتي بعد رضا با گذاشتن وثيقه از زندان فرار كرد.
هركه از دزد بدزدد
چند روز بعد از آزادي رضا ، وقتي زورگيرحرفه اي براي گردش به يكي از پارك هاي شمال تهران رفت، با يك دختر فراري معروف به زري زنبوري كه با تهديد چاقو قصد زورگيري از وي را داشت روبرو شد، دختر جوان هنگامي كه فهميد رضا خود يك زورگير حرفه اي سابقه دار است ، حاضر شد تا با همدستي او يك باند حرفه اي سرقت را تشكيل بدهد و بنابراين او دو پسر سارق و دو دختر فراري را نيز به وي معرفي كرد .
روز گذشته قاضي روشن بازپرس 3 دادسراي جنايي تهران ،با اعلام خبر دستگيري رضا گفت: اعضاي باند مخوف زورگيري با سواركردن يكي از دختران فراري در حالي كه وانمود مي كردند وي مسافر است ، سوژه مورد نظرخود را از ميان مسافران شناسايي كرده و بعد از آنكه وي را سوار خودرو مي كردند در مسير چند عضو ديگر باند نيز به عنوان مسافر در كنار او جاي مي گرفتند و در فرصتي مناسب به زورگيري از وي دست زده و فرار مي كردند.
وي گفت در آ خرين سرقت هنگامي كه اعضاي باند در مقابل يكي از بوستانهاي شمال تهران از مردي زورگيري كردند ، اين مرد آنها را شناسايي كرد كه با بررسي آلبوم افراد سابقه دار رضا كه تاكنون 2 بار به اتهام زورگيري دستگير و اقدام به فرار كرده است شناسايي و دستگير شد. بازپرس روشن با صدور دستور چاپ عكس متهم بدون پوشش از شهروندان خواست در صورتي كه طعمه اعضاي اين باند شده اند با مراجعه به شعبه 3 دادسراي جنايي پايتخت متهم را شناسايي كنند. اين گزارش حاكي است كه كارآگاهان جستجوي خود براي دستگيري همدستان اين متهم را ادامه مي دهند.

قاچاقچيان، داروهاي تقلبي را در ماهواره تبليغ مي كردند
010557.jpg
گروه حوادث- اعضاي باندي كه پس از تبليغ داروهاي تقلبي و غير مجاز با نام (مظاهري) در شبكه هاي ماهواره اي، اقدام به قاچاق اين داروها به ايران مي كردند دستگير شدند. با دستگيري اعضاي اين باند محموله بزرگ دارو با بيش از 256 هزار قلم قرص و شربت كشف شد.
سرهنگ قاسمي رئيس مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي تهران روز گذشته در تشريح اين پرونده گفت: در پي اطلاعات به دست آمده مبني بر اين كه يك شبكه بزرگ قاچاق دارو كه اعضاي اصلي آن در آمريكا و امارات به سر مي برند اقدام به تهيه و ارسال انواع داروهاي تقلبي و غيرمجاز به ايران كرده و از طريق شبكه هاي ماهواره اي، اين داروها را تبليغ مي كنند، تحقيقات ماموران اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي در خصوص اين پرونده آغاز شد.
وقتي تحقيقات پليسي، نشان داد كه اين افراد با دايركردن دفتري در يك منزل مسكوني در تهران، داروها را با قيمت بسيار بالا با پيك موتوري به جلوي خانه خريداران ارسال مي كنند، دستگيري آنها در دستور كار قرار گرفت و سرانجام با هماهنگي دادسراي ناحيه 24 تهران، 6عضو فعال اين باند شناسايي و دستگير شدند.
به گفته رئيس مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي تهران در بازرسي از خانه متهمان در شمال تهران، مقدار زيادي داروهاي غيرمجاز و تقلبي با مارك آمريكايي كشف شد كه بر روي آنها اسم يكي از پزشكان كه از طريق ماهواره شهرت بسياري در ايران كسب كرده است حك شده است .
وي افزود: هنگامي كه اين محموله كه شامل هزاران قلم كپسول و قرص  نيروزا ، مسكن و تقويتي است براي بررسي در اختيار دفتر بازرسي ويژه معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت قرار گرفت مشخص شد تمامي اين داروها ، تقلبي و غيرقابل مصرف بوده و از اين رو دفتر غذا و داروي وزارت بهداشت عليه متهمان دستگيرشده، اعلام جرم كرد.
سرهنگ قاسمي با اشاره به تقلبي بودن اين داروها، خاطرنشان كرد: تعداد زيادي از مشتريان اين داورها به خاطر ناآگاهي، اقدام به خريد داروها با قيمت بسيار بالا كرده اند، اما در مواردي استفاده از اين داروها به بروز مشكلات و بيماريهاي مختلف براي مصرف كنندگان منجر شده است.

قصاص
براي راننده طمعكار
گروه حوادث- راننده مسافركشي كه تازه داماد جواني را به قتل رسانده و جسدش را به آتش كشيده بود، از سوي قضات شعبه 74 دادگاه كيفري استان به قصاص نفس محكوم شد.
در اين پرونده مرد جواني متهم است كه تازه دامادي به نام رامين را كه براي شركت در يك آزمون از كرمانشاه با هواپيما به تهران آمده بود، در مسير رفتن به خانه خاله اش به عنوان مسافر سوار كرده و پس از كشاندن به بيابان هاي اطراف تهران به قتل رسانده و جسدش را به آتش كشانده است. راننده مسافركش هنگامي كه با رديابي تلفن همراه قرباني به دام افتاد، در بازجويي هاي اوليه مدعي شد به خاطر سرقت از مقتول كه جوان شيك پوشي بود وي را به قتل رسانده است، اما بعد از جنايت تنها 80 هزار تومان از داخل كيف دستي مقتول به دست آورده است. پس از آنكه متهم يكشنبه گذشته در جلسه دادگاه با اعتراف به جنايت مدعي شد طمع زياد باعث شد دست به جنايت بزند، صبح ديروز قضات شعبه 74 دادگاه كيفري استان وي را به قصاص نفس(اعدام) محكوم كردند.

۲ هويت براي يك جسد
گروه حوادث- شكايت دو خانواده كه مدعي هستند جسد پيرمردي كه در پزشكي قانوني نگهداري مي شود متعلق به گمشده آنهاست، پليس را با معمايي پيچيده مواجه كرده است.
نخستين خانواده ادعا مي كند كه اين جسد متعلق به برادر خانواده است كه چندي پيش از آسايشگاهي در شمال تهران فرار كرده بود. ولي دومين خانواده مدعي هستند جسد متعلق به پدر آنهاست كه از چند روز پيش ناپديد شده و هيچ خبري از او در دست نيست. اين در حالي است كه گزارش موجود در پزشكي قانوني نشان مي دهد كه جسد متعلق به مردي مجهول الهويه است كه 30 آذرماه بر اثر مسموميت به بيمارستان لقمان منتقل شده و پس از 12 روز جدال با مرگ در اين بيمارستان جان باخته و به پزشكي قانوني انتقال يافته است. در حال حاضر هر دو خانواده با ديدن عكس اين پيرمرد در آلبوم پزشكي قانوني ادعا كرده اند كه او همان گمشده آنهاست و به همين دليل بازپرس شعبه اول دادسراي جنايي تهران به پليس ماموريت داده تا با انجام بررسي هاي تخصصي هويت اصلي پيرمرد را شناسايي كند.

دعاي مرد جنايتكار:
براي يافتن آدرس دست به جنايت زدم
010560.jpg
گروه حوادث - مرد كينه توزي كه در جنايتي فجيع راننده جواني را پس از كشاندن به باغ هاي اطراف شهريار با ضربات چاقو از پاي درآورده بود، در جلسه محاكمه مدعي شد براي يافتن يك زن صيغه اي كه مسافر جوان راننده بوده،دست به جنايت زده است.
ظهر نوزدهم فروردين 84 مردي با پليس تماس گرفته و با بيان اينكه لحظاتي قبل شاهد جنايتي مرگبار در باغ هاي شهريار بوده است، از آنها كمك خواست.
هنگامي كه ماموران پاسگاه قاسم آباد با حضور در محل حادثه، با جسد غرق در خون مرد جواني روبرو شدند به بازجويي از شاهد ماجرا به نام حسن پرداختند، اين مرد در توضيح ماجرا به ماموران گفت: دقايقي قبل در حالي كه همراه پسر كوچكم در حال رفتن به باغمان بوديم، ناگهان متوجه جر و بحث دو سرنشين يك خودروي پيكان شدم،وقتي كه خوب دقت كردم يك نفر از آنها به نام صادق را شناختم، اين مرد با چاقو ضربه اي را به مرد ناشناس وارد كرد و درحالي كه او مجروح شده بود با خودرو پيكان متواري شد. با اظهارات شاهد حادثه، كارآگاهان جنايي به تحقيقات گسترده اي براي رديابي صادق و شناسايي هويت مقتول پرداختند. در حالي كه بررسي هاي پليسي ادامه داشت، روز بعد خانواده مردي به نام افشين كه از ناپديدشدن وي خبر داده بودند، جسد مرد ناشناس را كه يك راننده آژانس بود شناسايي كردند.
در بازجويي از مسئول آژانس، وي با ديدن عكس صادق مرد جوان را به عنوان آخرين مسافر مقتول شناسايي كرد. در حالي كه تمامي دلايل نشان مي داد كه احتمالا سرنخ جنايت بايد در دستان صادق باشد، وي 4 ماه بعد از جنايت در خانه اي در شرق تهران دستگير شد. متهم در جريان بازجويي ها با اعتراف به جنايت مدعي شد زماني كه به دنبال يافتن آدرس همسر صيغه ايش بوده با اين مرد درگير شده و او را به قتل رسانده است با اين اعترافات، پرونده براي صدور راي نهايي به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.
در جستجوي يك آدرس
روز گذشته در جلسه محاكمه مرد جنايتكار در شعبه 71 دادگاه كيفري، بعد از درخواست قصاص از سوي اولياي دم، شاهد حادثه به بيان ماجرا پرداخت و مدعي شد روز حادثه درحالي كه براي برداشتن گازوئيل به باغمان رفته بوديم بعد از پياده شدن از كاميونم متوجه درگيري بين صادق و مقتول شدم، درحالي كه شاهد ماجرا بودم، بعد از جنايت صادق چندين بار با من تماس گرفت و تهديد كرد اگر بخواهم ماجرا را براي پليس تعريف كنم من و يا اعضاي خانواده ام را به قتل مي رساند. او حتي چند هفته قبل نيز بارها از زندان تماس گرفت و مرا تهديد به مرگ كرد. در ادامه جلسه دادگاه متهم به قتل با قبول اتهام قتل عمدي در توضيح جنايت گفت: ماهها قبل از جنايت با زن جواني آشنا شده و او را صيغه كردم اما بعد از 5 ماه با او دعوايم شد و صيغه نامه را پاره كردم و بعد از آن ديگر او را نديدم در حالي كه براي يافتن او به همه جا سر زده بودم، بعد از گذشت مدتي حسن( شاهد ماجرا) پيش من آمد و گفت: يك راننده آژانس به نام افشين از اين زن خبر دارد .
شب قبل از جنايت، حسن به من تلفن كرد و از من خواست افشين را به باغ بكشانيم، بنابراين به آژانس رفتم و او را به باغ كشاندم. وقتي از ماشين پياده شديم عكس زن را به افشين نشان دادم و از او خواستم آدرس او را به من بدهد اما او گفت: تنها 2 هفته قبل اين زن را به عنوان مسافر سوار خودرواش كرده و او را نمي شناسد. سر اين ماجرا با يكديگر درگير شديم كه ناگهان حسن از پشت سر مرا هول داد و چاقو به پاي مقتول فرو رفت و او جان باخت. او در ادامه گفت: حسن خودش مرا براي پيداكردن زن صيغه اي ام تحريك كرد و به محل جنايت كشاند حالا هم از اين كار پشيمانم.
بر پايه اين گزارش با انجام دفاعيات وكيل مدافع متهم به قتل قرار است حكم ظرف مدت قانوني صادر شود.

گروگانگيري مادر و پدربزرگ براي ارثيه
گروه حوادث- پسري جوان مادربزرگ و پدربزرگش را در تهران به گروگان گرفت.
در آخرين ساعات روز دوشنبه خانواده پسرجواني با مراجعه به كلانتري 101تجريش مدعي شدند فرزندشان پدربزرگ و مادربزرگ خود را از چند ساعت قبل گروگان گرفته و تهديد كرده است كه اگر ارثيه او را پرداخت نكنيم سرانجام تلخي در انتظار گروگان هايش خواهد بود.
با اين گزارش، پليس بلافاصله عمليات خود را آغاز كرد و زماني كه محل گروگانگيري كه منزلي در حوالي تجريش بود به محاصره پليس درآمد معلوم شد گروگانگير با بستن دستها و پاهاي گروگان هاي خود متواري شده است.
درحالي كه وضعيت جسمي مادربزرگ در اثر شوك اين حادثه وخيم است وي به سرعت به بيمارستان انتقال يافت.
پليس جستجوي خود براي دستگيري نوه ناخلف را ادامه مي دهد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |