چهارشنبه ۲۷ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۸۵ - Jan 17, 2007
مدير تيم هاي ملي واليبال بلغارستان در تهران
همشهري ورزشي- استويان استويانف مدير تيم هاي ملي واليبال بلغارستان ديروز وارد تهران شد و مذاكره اي 2ساعته با داورزني رئيس فدراسيون واليبال ايران داشت.اين مربي بلغاري قرار است در صورت توافق نهايي مسئوليت پرورش بازيكنان نوجوان و كارهاي پايه اي را برعهده بگيرد.استويانف كه در كارنامه اش 242 بازي ملي طي سال هاي 1967 تا 1976 به چشم مي خورد در دو المپيك 1968 مكزيك و 1972 مونيخ با تيم ملي واليبال بلغارستان به مقام ششم و چهارم رسيده است. او همچنين سابقه 12 سال حضور در واليبال ايتاليا را دارد.رئيس فدراسيون واليبال در مورد نتايج مذاكرات دور اول گفت: ما خواسته هاي خود را با او در ميان گذاشتيم و استويانف امروز پس از تماشاي بازي هاي ليگ برتر در تهران و ديدار با اعضاي تيم نوجوانان ايران روز پنج شنبه برنامه هاي خود را اعلام مي كند. داورزني در مورد مبلغ قرارداد با اين مربي گفت: ابتدا منتظر برنامه هاي او هستيم و پس از مورد قبول واقع شدن اين برنامه ها و شرايط درخواستي او گفت وگوي بعدي ما بر سر مبلغ قرارداد خواهد بود.رئيس فدراسيون واليبال با تأكيد بر اين نكته كه از اين مربي به عنوان سرمربي تيم نوجوانان استفاده نخواهد شد افزود: گزينه ما براي سرمربيگري تيم نوجوانان فرد ديگري است و البته در صورت توافق نهايي با او از وجودش به عنوان مشاور تيم هاي ملي استفاده خواهد شد.

عضو كميته انتقالي فدراسيون فوتبال:
ورود به جزئيات ،تدوين آيين نامه را به چالش مي كشاند
همشهري ورزشي -يك عضو كميته انتقالي فدراسيون فوتبال با اظهار تعجب از گفت و گوهاي رسانه اي برخي از اعضاي هيات رئيسه موقت فدراسيون فوتبال تأكيد كرد: توافق اعضاي كميته تعديل اين بود كه تا 18 بهمن، روز ارسال آيين نامه جديد فوتبال ايران به فيفا،از گفت و گو با رسانه ها پرهيز كنند و صبر كنند تا روند عادي تدوين اساسنامه طي شود .علي رغبتي كه از سوي سازمان تربيت بدني به عضويت كميته انتقالي فدراسيون فوتبال درآمده است با اشاره به مباحثي كه در رسانه ها مبني بر حدود اختيارات كميته انتقالي مطرح شده است گفت: دوستان بايد به زماني كه از دست  رفته توجه كنند.تدوين آيين نامه و اساسنامه جديد كار بسيار سنگيني است كه جلسات و زمان فشرده اي را طلب مي كند. ورود به مسائلي كه در اولويت نيستند ، تدوين اساسنامه را به چالش مي كشاند. جزئيات نبايد ما را از كار مهمي كه پيش رو داريم غافل كند ، از نظر سازمان ورزش 2 موضوع تدوين اساسنامه و برگزاري انتخابات از اهميت بيشتري نسبت به ديگر مسائل برخوردار است.

تغييرزمان برگزاري
آزمون كارداني نيمه حضوري فرهنگيان
گروه علمي فرهنگي _ زمان توزيع كارت ورود به جلسه و برگزاري كارداني نيمه حضوري ويژه فرهنگيان سال 1385 تغيير كرد. اين تغيير بنا به پيشنهاد آموزش و پرورش و به منظور فراهم آوردن تسهيلات بيشتر براي شركت موثرتر داوطلبان شركت كننده در اين آزمون انجام شد. كارت هاي ورود به جلسه اين آزمون صبح و بعد از ظهر پنج شنبه 12 بهمن توزيع و آزمون رشته هاي مختلف رأس ساعت 11 صبح جمعه 13 بهمن برگزار خواهد شد.

اعلام ضوابط جديد استرداد و انتقال حق بيمه
گروه اجتماعي سازمان تأمين اجتماعي، ضوابط جديد استرداد و انتقال حق بيمه كاركنان ب تبديل وضع يافته مشمول توافقنامه با سازمان بازنشستگي كشوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي را اعلام كرد.
ابراهيم شهابي رييس اداره استرداد و انتقال حق بيمه اداره كل امور فني بيمه شدگان اين سازمان، با بيان مطلب فوق، افزود: براساس دستورالعمل جديد چنانچه بيمه شده حق بيمه خود را خارج از مهلت يك هفته از تاريخ انعقاد قرارداد پرداخت كرده باشد، قرارداد وي، همچنان معتبر خواهد بود. مشروط بر آنكه از تاريخ تقاضاي بيمه شده تا تاريخ پرداخت حق بيمه دوره اول، بيش از سه ماه نگذشته باشد.
وي همچنين تصريح كرد: برخلاف دستورالعمل قبلي در دستور جديد، وصول حق بيمه مازاد سني به قبل از انعقاد قرارداد منتقل شد كه ين تغيير موجب برطرف شدن مشكل بيمه شدگان در عقد قرارداد شده است.

افتتاح موزه هنرهاي معاصر در كرمان
ايسنا: موزه  هنرهاي معاصر صنعتي كرمان، با حضور معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، معاون سياسي - امنيتي استانداري كرمان و جمعي از هنرمندان برجسته  كشورمان در كرمان توسط احمد اسفندياري - نقاش پيشكسوت ايران - گشايش يافت.
در آيين گشايش اين موزه كه در تالار عماد شهر كرمان برگزار شد، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان با بيان اينكه موزه صنعتي كرمان در سال 82 به  منظور مرمت، بازسازي و احداث آن تعطيل شد، گفت: كار بازگشايي مجدد آن كه مي بايست در سال 84 انجام شود، به دليل مشكلات مالي و اداري با تأخير صورت گرفت. مهدي محبان افزود: ساختمان اين موزه 60 سال پيش از سوي حاج علي اكبر صنعتي به نيت اينكه اين ساختمان در اختيار يتيمان شهر كرمان قرار گيرد، بنا و به مرور زمان اين مجموعه به موزه تبديل شد و در حال حاضر 500 اثر از نقاشي ها و مجسمه ها و وسايل شخصي استاد سيدعلي اكبر صنعتي، 500 اثر از طرح ها، نقاشي ها، دست نوشته ها، اشعار و وسايل شخصي زنده ياد سهراب سپهري و حدود 38 اثر از هنرمندان برجسته كشورمان و 16 اثر از آثار هنرمندان مطرح خارجي وجود دارد كه در كنارهم قرار گرفتن اين آثار اين موزه را به يكي از غني ترين موزه هاي كشور تبديل كرده است. وي تصريح كرد: موزه صنعتي كرمان بعد از موزه هنرهاي معاصر تهران، بزرگ ترين،  زيباترين و كامل ترين موزه در ايران است.

برگزاري كارگاه تصويرسازي عاشورا
گروه ادب و هنر كارگاه تصويرسازي با موضوع عاشورا در دو بخش حرفه اي و دانشجويي از چهارم تا ششم بهمن ماه در فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود.در بخش تصويرگران حرفه اي 20 نفر از اعضاي انجمن تصويرگران كتاب كودك براي شركت در اين كارگاه انتخاب خواهند شد.
در بخش دانشجويي نيز 20نفر از متقاضياني كه شرايط لازم را داشته باشند انتخاب مي شوند و دانشجويان شركت كننده در اين كارگاه به مدت سه روز زير نظر اساتيد تصويرسازي به خلق آثاري با موضوع واقعه عاشورا خواهند پرداخت.قرار است به كليه شركت كنندگان لوح شركت و كتاب نمايشگاه اهدا شود.
آخرين مهلت ارسال آثار در بخش دانشجويي 30 دي ماه اعلام شده و علاقه مندان مي توانند آثار خود را به نشاني سهروردي شمالي خرمشهر پلاك 91 انجمن تصويرگران كتاب كودك ارسال كنند. كارگاه تصويرسازي عاشورا توسط سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران با همكاري انجمن تصويرگران كتاب كودك و فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود.

قلعه نويي: گزينه من براي تيم اميد، مجيد جلالي بود
010554.jpg
همشهري ورزشي- قلعه نويي از شيوه انتخاب سرمربي تيم اميد و تصميمات كميته ملي المپيك ناراضي است و اعتقاد دارد كه اين شيوه فقط در فوتبال ايران رايج است. صحبت هاي قلعه نويي در خصوص مسائل مختلفي كه اين روزها در فوتبال ايران به وجود آمده خواندني است.
پس از اتمام تورنمنت  امارات برنامه هاي شما تا آغاز رقابت هاي جام ملت هاي آسيا چيست؟
به صورت كلي برنامه ها را تنظيم كرده ام و پس از مشورت با اهالي فن و بررسي كامل، آن را در اختيار فدراسيون قرار خواهم داد تا مطبوعات هم از آن مطلع شوند.
در اين برنامه بازي با تيم هاي مطرح جهان هم مدنظر شما قرار دارد؟
پس از اعلام برنامه همه چيز مشخص خواهد شد.
در مصاحبه هاي اخير نسبت به مشكلات مالي استقلال به شدت معترض بوديد.
شش سال است كه اين مسائل را گوشزد مي كنيم ولي هيچ فردي پاسخگو نيست. مشكلات مالي باعث شد مهره هايي چون عنايتي را از دست بدهيم و حتي نتوانسته ايم انتظارات بازيكنان جديد را هم برآورده كنيم. يكي مثل الهلال براي۶ بازي به يك بازيكن 3 ميليون دلار مي دهد ولي استقلال زمين تمرين  هم ندارد.
با اين شرايط استقلال در آسيا با مشكل مواجه نخواهد شد؟
ادامه اين روند كار را سخت مي كند ولي هرچقدر در مورد اين مسائل صحبت كنيم بي فايده است.
به نظر شما اين مشكلات را چه شخصي بايد حل كند؟
من هم دنبال جواب اين سئوال هستم.در حال حاضر استقلال زير پوشش سازمان تربيت بدني است و طبيعي است كه آن ها بايد اين مشكلات را حل كنند.پس در اين خصوص بهتر است كه مسئولان سازمان صحبت كنند.
وضعيت كنوني باشگاه را چگونه مي بينيد؟
با تشكيل سازمان فوتبال قرار شد تمامي مسائلي كه پيرامون باشگاه وجود دارد در اين سازمان حل و فصل شود ولي پس از باخت مقابل سايپا آقايان هر روز مصاحبه مي كردند. اين كه هر شخصي با يك مربي صحبت كند به هيچ عنوان كار پسنديده اي نيست و شخصيت باشگاه را زير سئوال مي برد. متأسفانه بعضي  ها تجربه مديريت ورزشي ندارند و طبيعي است اين مشكلات هم ايجاد شود. اگر بعضي از دوستان اجازه بدهند كادر مديريتي استقلال بدون مشكل كار خود را ادامه مي دهد.
اين روزها شايعه بركناري نجف نژاد بيش از گذشته قوت گرفته است.
من در مورد اين مسائل صحبت نمي كنم، اعضاي هيأت مديره اين موضوع را مورد بررسي قرار خواهند داد.
استقلال براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا احتياج به جذب بازيكن جديد ندارد؟
در خط هافبك انتظار داريم كه جباري مشكلات را حل كند ولي در خط حمله بازيكن مي خواهيم و در اين زمينه اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
انتخاب سرمربي تيم اميد هم در اين چند هفته تبديل به يك موضوع خسته كننده شده. نظرتان در اين خصوص چيست؟
در همه جاي دنيا سرمربي تيم ملي به عنوان مدير تيم هاي پايه هم فعاليت مي كند و سرمربي اميدها با نظر او انتخاب مي شود ولي متأسفانه در ايران همه چيز فرق دارد.
يعني سرمربي اميد بايد با نظر شما انتخاب مي شد؟
اين شيوه اي كه آقايان در پيش گرفتند اشتباه بود و در گذشته بارها ضربه خورده ايم. جالب است كه آقايان قراخانلو و كفاشيان با تجربيات تلخي كه از گذشته داشتند باز هم از شيوه خاص خود استفاده كردند و هيچ مشورتي با من صورت نگرفت.
مثل اين كه شما روي مجيد جلالي نظر داشتيد؟
بله، من ايشان را انتخاب كردم و قرار بود در كنار جلالي يك تيم قوي تشكيل بدهيم كه آقايان كار خودشان را انجام دادند.
نظرتان در مورد حضور احتمالي بگوويچ در تيم اميد چيست؟
به عنوان سرمربي تيم ملي هر شخصي بيايد كمكش مي كنم ولي انتخاب سرمربي تيم اميد بايد با نظر من صورت مي گرفت.

دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر:
جمع آوري معتادان درصورت موفقيت 
مرحله اول، ادامه نمي يابد
گروه اجتماعي - دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اشاره به اتمام مهلت 3 ماهه مرحله اول طرح ساماندهي معتادان و تمديد اين مهلت گفت: مرحله اول طرح همچنان ادامه داشته و تنها ممكن است در بعضي استان ها چون تهران مرحله دوم (جمع آوري) زودتر اجرايي شود.
فداحسين مالكي در حاشيه نشست تخصصي بررسي كنترل پيش سازها افزود: اين بحث احتمالا در جلسه كميته درمان هفته جاري ستاد مبارزه با مواد مخدر، مطرح و استانهايي كه بايد مرحله دوم طرح در آنها اجرايي شود مشخص مي شوند.
وي روند كار در مرحله اول طرح ساماندهي معتادان حاد، رها شده و پرخطر را بسيار مناسب ارزيابي و اظهار كرد: اين اقدامات قطعاً در سال آينده نيز ادامه خواهد داشت و تا سال 86 معتادان پرخطر را سامان داده ايم.
مالكي در ادامه با اشاره به اينكه مهلت سه ماهه مرحله اول طرح ساماندهي معتادان و اعلام جمع آوري پس از آن، تنها به اين جهت بود كه حضور نيروي انتظامي هشداري باشد تا معتادان خود را براي درمان به مراكز معرفي كنند، اذعان كرد: اگر بررسي هاي كارشناسي بر روي مرحله اول حاكي از آن باشد كه احساس كنيم روند طرح به گونه اي پيش رفته كه معتادان خود معرف به مراكز مراجعه مي كنند، جمع آوري را عقب تر خواهيم انداخت.
مالكي تأكيد كرد: اگر مرحله اول طرح به خوبي انجام شده و موفقيت آميز باشد، نيازي به جمع آوري ـ يعني اجراي مرحله دوم ـ نخواهيم داشت.

۶۵۰ پرونده زمين خواري در دست بررسي است
گروه اجتماعي سرپرست دادسراي ناحيه 3 ونك اظهارداشت: مبارزه با زمين خواري بدون هماهنگي و همكاري سازمان هاي ذي ربط امكان پذير نيست.خبيري با بيان اينكه درحال حاضر 650 فقره پرونده زمين خواري در 2 شعبه ويژه بازپرسي درحال رسيدگي است تصريح كرد: هر ماه 50 الي 70 فقره پرونده به اين آمار افزوده مي شود و لذا بايد علل اطاله رسيدگي به اين پرونده ها مورد بررسي كارشناسي قرار گيرد.سرپرست دادسراي ناحيه 3 ونك عدم پاسخگويي به موقع سازمان هاي ذي ربط به استعلامات دادسرا را يكي از موجبات اطاله دادرسي عنوان و تأكيد كرد: شكاياتي كه از سوي سازمان ها به اين دادسرا ارجاع مي گردد بايد با مستندات قانوني بوده و ارائه يك برگ شكوائيه راه به جايي نمي برد.وي اظهارداشت: در برخي پرونده ها متهم تمايل به استرداد زمين تصرفي را دارد اما منابع طبيعي قائل به اعمال ماده 59 مي باشد (اخذ خسارت وارده به منابع طبيعي) به همين دليل پرونده تا مدت مديدي بلاتكليف مانده لذا لازم است راهكار مناسبي جهت تسريع در اين روند اتخاذ شده تا از اطاله رسيدگي جلوگيري شود.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |